Ik heb zelf een losse koplamp van Cateye voor op mijn racefiets die me vrij goed bevalt. Het type is een HL-EL300. Er gaan 4 penlites in en heeft 5 ledlampjes die echt een acceptabel licht verspreiden. Hiervoor had ik een ander type cateye, maar als hier had ik vrijwel geen licht van. Aangezien ik en mijn fietsmaatje weinig tijd hebben overdag fietsen we meestal 's avonds, vooral in het voor en najaar fiets je dus altijd in het donker.
We hebben allebei 2 achterlampjes op de fiets. 1 laten we knipperen en 1 laten we gewoon branden. We rijden nogal eens op verlaten landweggetjes en zijn allebei als de dood dat we niet opgemerkt worden door een auto.
Mijn maatje had al langer de lamp van cateye die ik nu heb en eerder liet hij zijn lamp altijd in het midden van ons schijnen aangezien mijn lamp te weinig licht gaf. Vandaar dat ik nu hetzelfde type als hem heb aangeschaft. We kunnen nu allebei tenminste goed zien waar we rijden.
Het enig nadeel was dat hij vrij duur was. Ik geloof dat ie iets van € 35,= kostte.