univega gekocht

• melanie

Hallo fietsliefhebbers, 2 weken terug plaatste ik hier een bericht over een Univega Via Sport en ik kreeg hier verscheidene reacties op. Ondertussen veel gelezen en gekeken naar andere racefietsen en er ging een hele wereld voor mij open. Ik ben meer thuis in de bergsportwereld, bergschoenen, stijgijzers, pickels daar heb ik me helemaal in verdiept. Ik wil tijdens bergsportvakanties ook in de bergen fietsen en dat je ook wat fietsen betreft zo enorm veel keuze hebt had ik me niet gerealiseerd. Shimano nrs, alluminuim of carbon voorvorken, zei me niets. Dat er mensen zijn die een speciaal frame op maat bestellen en de rest er helemaal zelf op maken was voor mij nieuw. Leuk lijkt me dat, maar ook wel erg kostbaar. Tweedehands is voor mij geen optie want ik kan niet zien of er aan een fiets gerommeld is. Ik had zo'n zin om te gaan fietsen met dit mooie weer en die aanbieding (499 ipv 699) was er nog steeds dus ik heb uiteindelijk die Univega gisteren gekocht! Heerlijk op gefietst, gisteren en vanochtend vroeg. De bagagedrager heb ik er van afgeschroefd, die rammelde een beetje. Het gaat supersnel, ik moet alleen niet te lang op klinkers rijden want dan gaan mijn armen en handen tintelen. Zal zeker wel met het alluminium te maken hebben. En ik moet een andere fietsbroek, want die ik heb is van mijn man met een naad in het midden. En ook fietstschoentjes, want die ik nu heb zijn al heel oud… en ook een nieuwe helm, en wie weet ook zo'n mooi lichtgewicht jack… Zucht. Leuk zo'n nieuwe hobby, ik moet het alleen langzaam opbouwen. Bedankt voor jullie reacties, groet, Melanie

• Martijn

Veel plezier met fietsen :)

• bikeboy

Leuk Melanie,

Ik ben blij dat we je hebben kunnen adviseren, ik ben ervan overtuigd dat je heel veel plezier van deze fiets gaat hebben, en natuurlijk die domme bagagedrager moet er meteen af.

Leuk om ook een een positieve reactie te ontvangen.

Veel fietsplezier en misschien komen we elkaar wel eens tegen.

Groetjes Bikeboy

• löwikfan

Veel fietsplezier melanie. Ik zou zeggen stuur eens een foto van je “racemonster”

• Martijn

En…. ‘keep the rubber side down!’ :)