Rekening Ultegra

• Gokje

Ik ben een paar weken geleden in Frankrijk behoorlijk onderuit gegaan.

Fiets leek aan de voorkant flink beschadigd. Naar de dokter en naar de fietsenmaker gegaan. De dokter heeft de vele behoorlijke schaafwonden verzorgd en Tetanus injectie gegeven.

Fietsenmaker keek zorgelijk maar kon toch repareren.

Kreeg een rekening van 379 euro (guidoline 10euro en montage 30euro).

Materiaal echter 339 euro. Ultegra STI 10 V DP. Ref :Shimano IST 6600 DPAC)

De Franse taal niet zodanig machtig om een gesprek over technische fietsdetails te voeren. Wie weet wat hij precies heeft vernieuwd en lijkt de prijs redelijk?

Fiets niet verzekerd en was 4 weken oud!

• Martijn

Hij heeft in ieder geval de STI (rem-schakelhendels) hendels vervangen.

Als hij alléén de STI's heeft vervangen is 339 euro een gepeperde prijs, maar volgens mij niet uitzonderlijk (bij de prijsvechters is zo'n setje STI's voor ongeveer 230 te krijgen, maar de adviesprijzen liggen veel hoger)

Ik moet wel zeggen dat dit verhaal toch wel stinkt hoor. Heb je de oude STI's meegekregen?

Ze raken snel gekrast bij een valpartij, maar zodanig beschadigd dat ze het niet meer doen…… als je zó hard valt is het waarschijnlijk dat ook frame, vork, stuur etc beschadigd raken.

Trouwens, misschien vergoedt je reisverzekering eea. Ik ben deze zomer in Luxemburg op mn bek gegaan en mijn reisverzekering (Unigarant doorlopende reisverz) vergoedde de schade (nieuwe vork)

• Gokje

Bedankt Martijn,

De fiets was splinternieuw zodat ik niet kon zien wat er precies

vernieuwd was. In ieder geval ook het stuurlint want dat was zwart

en nu zilverkleurig. Ik heb een schadeformulier bij de reisverzekering

opgevraagd!

• Martijn

Guidoline is stuurlint :)

Maar je hebt dus geen kapotte onderdelen meegekregen?

Het lijkt mij verstanding om nog ff naar de fiets te laten kijken bij de winkel waar je m gekocht hebt (en dan met name naar frame, vork en stuur)

• Gokje

Nee, geen kapotte onderdelen meegekregen. Ik heb er eerlijk gezegd ook niet naar gevraagd. De remgreep rechts was totaal verbogen en links behoorlijk beschadigd. Ik kon dus niet meer schakelen. Het stuur was met geweld een kwart slag gedraaid

Dat baarde de repararteur zorgen maar bij het ophalen van de fiets zei hij dat hij dat verholpen had. Nadat de wonden wat waren gedicht weer op de fiets gekropen en eerlijk is eerlijk hij zag er weer als nieuw uit en reed weer als een trein.

E e n van de (Ultegra)plaatjes voor op de greep was verdwenen, de andere zwaar gekrast. Voor de rest was het ongelofelijk dat er geen schade aan frame e.d te zien was. Alleen krassen op de linker trapper maar niets kapot.

Ik was al bang dat er een behoorlijk rekening zou komen maar dit prijsje viel toch tegen. M'n computer was ook naar z'n grootje. Koersbroek een groot gat in en m'n shirt geheel verwoest. Maar ja, ik was er goed afgekomen en dat telde natuurlijk.

Om de twee dagen een verpleger aan huis die de wonden schoon maakte en nieuw verband aanbracht. Resultaat ; alle wonden dicht en sommige, op de littekens na, zo goed als genezen. Ik kreeg dus ook een behoorlijk doktersrekening maar ik vertrouw erop dat de verzekering dat betaalt.

Ik kom al jaren in Frankrijk maar heb nooit de moeite genomen een beetje behoorlijk Frans te leren. Bij zulke situaties is dat toch knap lastig!

• micon

is je stuur vervangen of gerepareerd?

Mocht je je oude stuur nog hebben vervang deze dan anders heb je (grote) kans dat deze 1 dezer dagen breekt.

• Gokje

Stuur is niet vervangen. Heb nadrukkelijk gevraagd of er geen “danger” was.

Geen gevaar volgens hem. Zijn prijzen vertrouw ik niet maar volgens mij (heb al een paar keer eerder met hem te maken gehad voor kleine dingen) is het een vakman> . Ik ga toch een cursus Frans doen!