trapfrequentie

• cowboy

Ik zoek een cardan meet fiets computer (tje) om mijn trapfrequentie te meten

zo goedkoop mogelijk ( wel waterdicht) om naast mijn gewone computertje te monteren, dus alleen cardan meting .

Dus eigenlijk een gewoon fietscomputertje waar je de omtrek van het wiel kunt ingeven als 1667, heeft iemand sugesties

• willempie

lijkt me niet handig,voor 35 euro hb je een niewe cat eye met cardanmeting lijkt me handiger dan een aparte computer voor alleen de cardan,die ook niet bestaan.

• cowboy

is het niet zo dat als ik ipv de wielomtrek de cardanomtrek/straal invoer en ik het magneetje aan cranc of tandwiel bevestig ik de cardansnelheid kan aflezen

(natuurlijk staat er km/u bij maar dat negeer ik wel)

• Koen

is het dan niet dat hij de snelheid telt.. en niet de omwentelingen??

Greetzz

BTW waarom neem je geen flightdeck van shimano??

• Martijn

Idd, als je de wielomtrek instelt op 1667 cm dan geeft hij je omwentelingssnelheid aan in RPM.

Meeste computers gaan echter niet zo ver.

166,7 cm kan natuurlijk wel.

• Sjef

kan iemand mij vertellen wat er met kardan wordt bedoeld, behalve een enkel deens en duits merk maakt niemand fietsen met kardan aandrijving. Omtrek van kardan kan ik ook niet thuisbrengen. Of is dit geheimtaal behorende bij deze nieuwsgroep, waar ik een newbe ben.

sjef

• viedzvilozoov

Met cardan bedoelen ze vermoedelijk trapas of bracket, volkomen foutief uiteraard.

Vindt men interessant klinken, analoog aan “homokineet”als men aandrijfas bedoelt bij een auto……