mavic 217 velgenbreuk

• waldi van leeuwen

Ik heb 2 nieuwe velgen MAVIC 217 SUP UB control op mijn ATB.

Banden 2" breed, op 4 bar druk.

Van nieuw af aan ging remmen (voor en achter) met schokken, precies bij het ventiel. Ik dacht dat dit wel over zou gaan, maar nee, het werd alleen maar erger.

Nu, na 1 jaar (4000 km, hoofdzakelijk woon-werk verkeer) is mijn achtervelg gebroken (kleine scheurtjes vanuit het ventielgat).

Er zit een gat van 8 mm voor het ventiel (voor dik ventiel) in.

Ik denk dat de velg hierdoor verzwakt is.Leverancier wil niets doen, zegt dat het scheuren ligt aan het dunne ventiel dat tegen de velg schuurt (ik had er een slangetje tussen moeten doen).

Maar het snokken is er van begin af aan geweest.

Iemand anders een vergelijkbare ervaring met deze MAVIC 217 velgen?

En weet iemand het adres van de importeur (dit staat niet op de website van Mavic)?

Waldi van Leeuwen

• ab

Je leverancier heeft helaas wel gelijk. Maar als je leverancier dit zo aan jou geleverd heeft, dan zal hij het ook moeten oplossen vind ik. Het probleem heeft niet zozeer te maken met MAVIC velgen. Dit kan gebeuren met elk merk velg. De leverancier van mavic in Nederland is echt lachen, gieren, brullen. Deze wisselt nogal eens. Je zou het eens kunnen vragen bij een racespeciaalzaak.

• micon

Vraag het eens op dit prikbord.

Hier komen dagelijks mensen met (redelijk) veel kennis over ATB/mountainbike.

http://www.prikpagina.nl/list.php?f=480&collapse=1