Beste Prikkers, bedankt voor jullie reacties. Ik had ook op het mountainbike-prikbord een berichtje gezet en daar kwamen een aantal oplossingen uit.
Ik heb inmiddels een oplossing gecreeerd voor het probleem en daarin (bijna) al die reacties verwerkt.
Met behulp van een kolomboor heb ik een gaatje geboord (3mm) dwars door het nokje. Vervolgens heb ik het gaatje aan de buitenzijde van het nokje wat groter (6mm) gemaakt met een groter boortje. In het frame heb ik ook een gaatje geboord van 3 mm.
Daarna heb ik een popnagel zodanig aangepast dat ‘ie precies door het gaatje in het nokje gaat en aan de ene kant in het nokje vastklemt (en wel op zo’n manier dat er later ook nog een kabel doorheen kan; dat was nog het moeilijkste van de hele operatie) en aan de andere kan in het frame klemt (je moet voldoende lengte van de popnagel in het frame hebben zodat 'ie goed kan uitzetten in het frame en dus klemt).
Tot slot heb ik het voetje van het nokje (waar 'ie van het frame was afgebroken) ingesmeerd met Bison 2-componenten Kombi-metaallijm (echt ongelooflijk sterk, dat zou verboden moeten worden!) en het nokje aan het frame gepopt. De lijm is uitgehard en de constructie is sterk genoeg om mijn gewicht (75 KG) te weerstaan! (Dat is niet echt verwonderlijk, want de lijm blijkt een kleefkracht te hebben van meer dan 200 KG per cm2!!!
Vanzelfsprekend moet je de onderdelen wel heeeel goed ontvetten en opruwen voordat je de lijm aanbrengt en de lijm (2-componenten op epoxy-basis) goed afmeten en langdurig mengen.