Preventie diefstal chip PDC

• Piet

Ik heb een nieuwe fiets met PDC maar die is waarschijnlijk nog niet aangemeld bij het Rijksdienst voor wegverkeer ,hij is n.l gekocht bij bikemotion. Nu is mijn vraag weet iemand waar ik mij kan aanmelden ( het liefst een internet adres ).

Als ik het bij bikemotion vraagt zeggen ze dat hij al bij de fabriek ( KOGA )is aangemeld,maar in de folder van KOGA staat dat de dealer hem normaal gesproken registreerd.

Bijvoorbaat bedankt

• ab

Hallo Piet,

Het is DPC, Diefstal Preventie Chip. Zeer slecht van bikemotion dat ze je niets hierover kunnen vertellen. DPC werkt eigenlijk helemaal niet. Er is geen enkele instantie die hierin initiatief in neemt, helaas.

De apparatuur om dit alles te registreren is veel te duur en weinig fietsenmakers kunnen dit betalen. De politie ziet hier eigenlijk ook niet het nut van in. Waarom…?????? Alles een groot raadsel.

Er zijn wel wat fietsen geregistreerd, maar ook ik zou hier wel graag wat meer van weten.

met vriendelijke groet,

ab

• Krimmlson

De bedoeling is dat pas bij diefstal de chip geregistreerd wordt via aangifte bij politie. Werkt dus idd niet. Politie heeft niet eens een landelijke registratie van gestolen fietsen, wat vind je daarvan ?

• ab

Dat bedoel ik dus. Bedankt.

• fietsstorm

graag wil ik ook reageren de chip je dpc zit in je slot

dit slot inclusief chip word bij diefstal van je fiets gehaald

dus niet meer te herkennen

dit geld ook voor je frame nummer dit zit op je frame met een stikker

stikker eraf slot eraf en niemand echt niemand kan de fiets herlijden

gek he in een fiets land

groeten

• Jesse

Ben het niet met je eens. Werk zelf bij de politie en heb vorige week nog een fiets in Amsterdam terug gevonden (dmv framenummer) die in een andere stad gestolen was. Goed dat die eigenaar aangifte heeft gedaan, anders komt ie idd niet meer terug.

• Bart

Maar op de tig 1000 gestolen fietsen per jaar in Nederland is dat natuurlijk niet meer dan een molecuultje H2O op een gloeiende plaat.

Ik begrijp ook nog steeds niet waarom de handel in gestolen fietsen via Marktplaats niet wordt aangepakt. Als je ziet dat achter hetzelfde 06-nummer binnen een maand of 3 meer dan 10 vrijwel nieuwe topfietsen worden aangeboden voor rond de 2 à 300 euro, en allemaal met de mededeling “heb net mun rijbeweis gehaalt”, moet er toch een lichtje gaan branden.

En ik zoek alleen nog maar binnen de regio Rotterdam (en tot 25 km daarbuiten).

Dit gebeurt echt met zeer grote regelmaat.