Batavs Jakima of Gazelle Medeo

• Maestro

Goedemorgen

Ik zit nu even een dilemma. Misschien kan iemand me helpen

Ik ben een sportieve fietser die in verband met gezinsuitbreiding afgelopen zomer een goede sportieve fiets voor 2006 (en langer) wilt aanschaffen. Aan het onderwerp kun je zien dat ik twijfel tussen twee fietsen.

nog even een opsomming die voor mij van belang is:

- +/- 25 km per uur fietsen moet geen te zware opgave zijn

- Kinderzitje moet voor op stuur en ik (1,84) moet dan nog voldoende ruimte hebben

- lichtgewicht omdat hij voor op dissel caravan moet

- dagelijks woonwerk gebruik 20 km

Ik ga voor frame maat 61 maar dan;

Medeo schijnt 2 cm korter te zijn dan Jakima waardoor je met de Jakima sportiever kan rijden (je ligt iets meer nr voren) en meer ruimte hebt voor kinderzitje. Echter Jakima is 2 kg zwaarder. Medeo is al jaren best seller en ik ben al vertrouwd met Gazelle (racefiets)

Wat is nu wijsheid. ZIjn er meer Medeo rijders die met kinderzitje fietsen? Ik kan me er niet veel bij voorstellen dat die 2 cm veel verschil maakt. Ik heb op beiden gezeten overigens echter een keuze maken is dus mijn dilemma

Voor een iedereen, beste wensen en een aanrijdingsvrij 2006

Maestro

Die vanaf de zomer tot op heden dagelijks fietst en 1 auto verkocht heeft (ben nog steeds trotst op mezelf ;o)

• erik

Aan het originele stuur van de Medeo mag je geen kinderzitjes bevestigen, staat op de sticker. Je zult dus een ander stuur moeten laten monteren. Dat is geen probleem, op mijn vorige Medeo deed ik dat ook omdat ik een breder stuur wilde.

Ik vind de medeo verder een heerlijke fiets maar kan hem niet vergelijken met de Batavus omdat ik daar nooit op heb gereden.

En die auto de deur uit doen, prima!

• krimmlson

Het zal wel een Bobike zitje zijn en dat geeft gelukkig geen problemen.

Absoluut voor een Medeo gaan, geen lichtgewicht, maar kwalitatief niets op aan te merken.

• john

Het maakt geen verschil een Jakima of Medeo.

Ik heb ze allebei gehad, de Shimano onderdelen zijn gelijk.

Zijn beiden goede tourfietsen en elkaars tegehangers.

!