fiets Full Deore

• Jan

Vraag over de kwaliteit: van een fiets die met deore producten is afgemonteerd, zoals 27 versnellingen, v brakes enz, met allum-velgen rigida explorer.

Maar je hebt ook deore met xt enz, graag een vakkundig antwoord.

• Martijn

Full Deore is goed te doen :)

Deore XT is een andere (duurdere groep)

Soms wordt er bij het afmonteren van een fiets ‘gemixt’ met onderdelen, bijvoorbeeld een Deore groep met een Deore XT achterderailleur.

• john

Shimano Deore is o.k.ja.

Daarna komt de Shimano Deore LX

Daarna de Shimano Deore XT

en nog de Deore XTR.

Het is steeds een stap duurder , duurzamer en het schalkelt steeds wat beter.

• Bart

john schreef:

> Het is steeds een stap duurder , duurzamer en het schalkelt

> steeds wat beter.

Mits de afstelling optimaal is en er voldoende onderhoud wordt gepleegd. Toch?

Ik heb altijd het idee dat hoe duurder het spul, des te zwaarder wegen die factoren mee. Wat zeggen kenners daarvan?

• jan

Waar moet je opletten als het goed is afgesteld of niet, wat is een goed onderhoud enz

schoonmaken hoe en smeren waarmee?

• De Muk

Ik zal jullie alle uit de droom helpen…..

Het verschil tussen Deore en Deore XT zit hem zeker niet in het schakelcomfort en of beter of slechter schakelen.

Het zit hem duidelijk in de materiaal keuze en dus hoe duurder des te langer de combinatie's mee gaan.

Dus bijv.een XT heb je alleen nodig als je dagelijks veel gebruikt maakt van de Bike.

Een fiets met gewoon een deore set kan ook behoorlijk wat km's rijden als je de zaak maar bij houdt en op tijd zuiver maakt.

• RoLandRover

nog een droom minder,..

hoe duurder de groep boven de deore des te beter en zuiverder het schakeld,

maar de duurzaamheid word niet perse beter,…

de wedstrijd groepen xt en xtr zijn voor optimaal presteren in een aantal wedstrijden,

leuk als je gesponsord word,..maar langer meegaan nee echt niet.

de deore is een gulden middenweg,..

• Biker Paul

Ligt het er niet aan hoeveel je rijdt en onder welke omstandigheden ?

Als je alleen fietst op een tourfiets en met mooi weer, deore kopen !

Fiets je door weer en wind, zomer en winter naar je werk, LX of XT kopen !

Maar een Deore groep kost ong. € 200,- en een XT-groep met V-brakes kost over de € 500,- Dan moet je voor jezelf de afweging maken of je dat waard bent !

Fiets zelf al 20 maanden op een Jan Janssen crooshybride volledig XT afgemonteerd en rijd hier dagelijks mee naar mijn werk, daar istie uitermate geschikt voor !

Succes met uitzoeken !

• jan

Bedankt voor alle op en aanmerkingen, het wordt misschien een Van Limburg plaza Hybrid- Full Deore fiets in de aanbieding voor 650 euro, lijkt mij een mooie fiets voor die prijs.