Monteren versnellingsnaaf

• frank

Voor m'n werk ben ik ben ik op zoek naar een goede, niet al te dure transportfiets / opafiets. Ik werk en fabriek met belabberde wegen dus de fiets moet niet al te duur zijn. Er is keuze genoeg, maar vrijwel allemaal zonder versnellingen of je moet er (flink) meer geld tegenaan gooien en dat vind ik zonde voor het doel waarvoor ik de fiets wil aanschaffen.

Daarom mijn vraag of bij een fiets zonder versnellingen een versnellingsnaaf ingebouwd kan worden en welke dan aan te raden is.

• pieter

Er kan achteraf een versnellingsnaaf ingebouwd worden, maar daar zitten wel kosten aan: de aanschaf van een versnellingsnaaf, en de inbouw ervan. De kosten van achteraf inbouw van nieuwe spullen zijn meestal een stuk hoger dan de meerprijs bij een nieuwe fiets. Het inbouwen is minimaal anderhalf uur werk. Het hangt er allemaal vanaf wat voor naaf je zoekt.

Persoonlijk ben ik het meest gecharmeerd van Sram (=Sachs, Torpedo) naven.

• frank

Dan wordt een kwestie van prijs opvragen en goed vergelijken.

Als ik kijk naar tweedehands transportfietsen (voor zover te verkrijgen) liggen die over het algemeen toch nog behoorlijk hoog en dan moeten ze nog net met versnellingen zijn.

Ik weet dat b.v Batavus de favoriet levert met vesnellingen maar dan praat je weer over zo'n 600 tot 700 euro en dat besteed ik liever aan een fiets voor prive lekker te toeren.

Ik ga eens op zoek naar prijzen en een rekensommetje maken.

Bedankt voor de snelle reactie Pieter.