Fietsmerk Merida (prijs/kwaliteit)

  • Miranda

    Om regelmatig op een sportieve manier afstanden te fietsen ben ik op zoek naar een fiets. Ik heb zojuist een dealer bezocht waar ze Merida hebben staan. Ik heb een folder meegekregen met een grote varieteit aan modellen; racefietsen, ATB's, Hybrides en een categorie fietsen met het uiterlijk van ATB/hybride maar banden en verzet van een racefiets. De fietsen zien er leuk uit en naar mijn idee is de afmontage ook wel ok. Maar heeft iemand ervaring met Merida? Is dit een gerenommeerde leverancier? De prijzen zijn naar mijn idee ook veel beter dan bijv de echte Nederlandse merken als Gazelle en Batavus. Ik zie uit naar uw input.

  • Ronald Mulder

    Wat voor een fiets wil je kopen?

    Maak eerst de keuze, race,hybride, etc.

    Ik zelf heb een racefiets met een aluminiumframe van Merida.

    En verder op laten bouwen met Campagnolo.

    De fiets bevalt mij uitstekend.

    Ga je voor een hybridefiets, dan kan ik je een gazelle Medeo aanbevelen.

    Die heb ik namelijk ook.

    Uitstkende fiets,komt al jaren als een van de beste fietsen uit de testen.

    Wil nog meet weten,mail dan naar me.

    p.s.

    Merida is een hele grote fietsenfabriek.

    In het mountainbiken is het fiets no.1.

    groetjes.

  • SNORKEL

    Merida is net als Kinesis en Giant een van de grooste framefabrikanten ter wereld.

    In Nederland is Merida pas echt een beetje van de grond gekomen in de periode rond 1997 toen het bedrijf in handen was van het Winning Wheels Concern,waaronder viel: Urban Solutions,Union,Koch Kleeberg,en dus Merida.Na het faillisiment van Union heeft Merida nog een tijdje vanuit het complex van Union gewerkt,waarna het na afstoten door Winning Wheels zelfstandig is geworden.Merida in NL is opgezet door R v/d Linden,M.Hardloper,en P.Koperdraad,de laatstgenoemde heeft het bedrijf nu volledig in handen.

    Merida word compleet gemonteerd geimporteert,en word gelijk bij binnenkomst in NL in een distributiecenrum geplaatst,en verdeelt onder de dealers.

    Merida is zeker geen slechte fiets maar ook niet de nummer 1 in mountainbikes,van een nummer 1 mag je spreken als een merk ook echt innovaties doorvoert,in mijn optiek is het in 1971 door Joe Montgomery opgerichte Cannondale wat dat aangaat toch echt de nummer 1.Merida en Giant daarintegen zijn een goede middenmoot.Jammerlijk van Merida is het feit dat je het merk veel tegenkomt bij de grote stunt-aanbieders.

  • Miranda

    Bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb heb nu via marktplaats een Bianchi Camaleonte op het oog. Een fitness bike is dat volgens mij. Volgens mij is dit wel een goede fiets. Ik moet alleen even een prijs zien te bepalen :-)