Gazelle stikkers (vraagje voor SNORKEL en/of Ab)

• Jacob

Ik ben aan het kijken naar een nieuwe fiets. Gisteren viel mij bij Gazelle echter iets vreemds op. Bij de ene Gazelle zitten de transfers (stikkers) onder de lak en bij een ander exemplaar van hetzelfde type zitten ze op de lak geplakt!! Zijn de fietsen waar de transfers op de lak geplakt zijn misschien een voorserie, en hoe voorkom je dat als je een Gazelle besteld je een exemplaar krijgt met de slechte bestikkering?

Groeten,

Jacob

• SNORKEL

Hallo Jacob,

Dan is het model met de stickers op de lak nog eentje uit de oude serie,van 2005.

Het is mogelijk dat hier ook al een 2006 model bijzit,maar deze is dan in 2005 geleverd.Fabrikanten beginnen al rond medio oktober/november 2005,hun 2006 modellen aan dealers uit te leveren.

Gazelle garandeerd dat bij alle fietsen die vanaf januari dit jaar zijn geleverd,de decals onder de blanke lak zitten.

Dus als je nu een nieuwe Gazelle modeljaar 2006 besteld krijg je een Gazelle met de decals onder de blanke lak.Pas dus op voor overjarige modellen.

• Jacob

Bedankt voor de snelle reactie. Kunnen we dus met gerust hart een 2006 orange bestellen (hopelijk word er niet uit een 2006 voorraad geput die al in 2005 gemaakt is maar als deze winkel rechtstreeks bij Gazelle besteld zal dat wel niet zo zijn) maar waarschijnlijk is dat niet nodig want het model met de decals onder lak is waarschijnlijk de goede framemaat.

• SNORKEL

Mocht de fiets wel worden besteld is dat ongetwijfeld geen probleem,de Orange is een populair model dat veel wordt verkocht,gegarandeerd dat als er wel eentje moet worden besteld,je een Orange krijgt met de decals onder de lak.

Met vr.gr.Snorkel

• tapi

Wil dit zeggen dat de eerste serie wel gelakt maar nog niet afgestickerd uit China is gekomen om de simpele rede dat de stickers niet op tijd naar China waren gestuurd.

Je kunt mij niet wijs maken dat ze in Holland worden gespoten want als je na de blanke lak er achter komt dat er nog geen stickers op zitten ben je gewoon een oen. Dat geldt zeker voor Gazelle.

• Jacob

Bedankt voor alle reacties. Het is uiteindelijk een ander merk geworden. Mijn vrouw heeft voor de Batavus Stabilo gekozen i.v.m. de fijne zithouding en het feit dat er een kind op komst is!

• SNORKEL

Frames komen i.d.d ongelakt binnen bij Gazelle,en worden later gespoten en voorzien van Decals.

Stalen frames worden nog wel in eigen huis gefabriceerd.

• Jacob

Worden de stalen frames van Batavus (bijv. de Stabilo) ook nog in eigen huis gefabriceerd?

• ab

Nee, bijna geen enkele fabrikant kan voor die prijs geen frame meer in Nederland maken. De fietsen worden alleen in Nederland geassembleerd.

groet Ab

• the joker

gazelle is als enige die stalen frame's zelf maakt en alle fietsen zelf lakt.

het is niet freemd dat de transfers op de lak gemonteerd zijn dit werd vroeger altijd gedaan. gazelle heeft tijdens colectie 2005 veel klachten gekregen over de kwaliteit van de transfers ( waren al beschadigt voor de rijwielzaak ze binnen kreeg) zodoende plaatsen ze deze nu onder de lak