peugeot-fiets

• carlien

Wie weet wat een peugeot-country voor een fiets is?

Is dit een redelijke stadsfiets en geschikt voor langere tochten?

Ik kan er eentje tweedhands kopen maar ik heb nog nooit van dit merk gehoord.

Bij welke fietszaken kan je deze nieuw kopen? En wat zijn de prijzen?

groeten,

Carlien

• pieter

In principe is er niets mis met een Peugeot. Ze zijn nieuw goedkoper dan een Nederlands merk, dus als het goed is tweedehands ook.

• SNORKEL

De Peugeot Country is een model dat al een aantal jaren word gemaakt,het is een hybride fiets met cantilevel remmen,en 21 versnellingen,of een recenter exemplaar met 24 versnellingen met V-brakes.

Voor alle Peugeot fietsen geld dat het lakwerk van een niet al te superieure kwaliteit is,en verder is het wel een redelijke fiets met een vrij goedkope afmontage.Dit geldt grotendeels voor de wat oudere modellen,deze hadden ook veel last van spaakbreuk.Recentere modellen met 24 versnellingen,V-brake remmen,en verende voorvork zijn wat beter van kwaliteit,de huidige exemplaren zijn voorzien van een Shimano Nexave groep,en hebben dubbelwandige velgen i.p.v. enkel,of ze ook gubust zijn kan ik me zo niet meer voor de geest halen.

Als er veel voor de fiets wordt gevraagd ,kan je ook eens kijken naar b.v.b een Batavus Jakima,of een Gazelle Medeo.

• SNORKEL

Even vergeten,controleer bij al dit soort fietsen als je deze gebruikt aanschaft de conditie van de ketting en tandwielen!!! Als je deze moet vervangen,wordt je direct geconfronteerd met hele hoge onkosten.

• the joker

peugeot zal je nieuw niet meer zo snel vinden deze fietsen hebben nu de naam puch gekregen.

En inderdaad hou de tandwielen in de gaten vervanging is namenlijk vrij kostbaar