Heb gekocht een nieuwe........

• SNORKEL

Ja ik zelf ook,hopelijk zonder al te veel kleerscheuren.

Heb toevallig vandaag de laatste hand aan de fiets gelegd.

Ook moeilijk om een lange passende pen te vinden,er zit standaard een 25.6 chroom-pennetje in,ik heb er nu een 350mm pen in,diameter 25.8! Deze sluit perfect in het frame,de van oorsprong gemonteerde 25.6 zit veel te ruim waardoor de lug naar elkaar toe word geknepen.

Verder de kogellagers uit de bracket vervangen voor losse kogels,de oorspronkelijke kogelkooien sloten niet goed aan in de cupsen,gevolg om de bracket spelingvrij te krijgen moest je de as heel zwaar afstellen,met gevolg uiteraard dat de bracket stukdraait.

En verder gewoon de hele meuk,ook naven en balhoofd uitelkaar gehad en alles gevet en afgesteld,en nog de kabelrouting geoptimaliseerd,en ingekort.

Oohhh en uuuuhhh heb mijn hele dure Pedro,s Syn Lube-vet gebruikt om de lagers van dit wrak te smeren………zonde van het vet ja,weet het….

En dus nu FIETSEN!!! denk dat de pedalen er het eerst aangaan,en ik vrees voor Freewheel/ketting daar deze van zeer belabberde kwaliteit zijn.

PS mocht iemand een 400-410mm pennetje weten in 25.8 laat het me weten,elke CM is mooi meegenomen! Alles types zijn welkom zowel kaars als met brug.

• pieter

Te verwachten is dat je lijdensweg niet lang gaat duren….;-) het ding zal de garantietermijn waarschijnlijk niet halen.

• ab

Hopelijk is de psychiatrie ook mee verzekerd in je nieuwe zorgpolis.

• SNORKEL

Ja,dit is niet best he!! Maar toch vandaag wel even 14Km stevig gefietst!

Moet toch echt nog een langer pennetje monteren,dan de nu geplaatste 350mm.

Vandaag toch even constant met een gangetje van 28-30KM/h gefietst,maar tot nu nog geen schade aan mij of de Impala.

Mochten jullie mij gedwongen willen laten opnemen,heb ik hier begrip voor.Deze actie gaat het menselijk verstand te boven hahahahahaha

• Bart

Een langer pennetje terwijl je vermoedt dat de pedalen het eerst gaan…

Ja, ik maak me ernstig zorgen! ;-)

• SNORKEL

Yep! Het langere pennetje is hard nodig,maar verder blijft alles origineel,dat is de missie,zo lang mogelijk met de originele Impala parts rijden……

• Biker Paul

Dit moet je ook eens op het mountainbike forum vertellen, ik vrees dat je daar ook van deze reacties zult krijgen……….. :D

• SNORKEL

Hahahaha,Nou ik pas wel op,dan word ik nooit weer serieus genomen.Nu vast al niet!

• pieter

Nee snorkel, we kunnen je nu echt niet meer serieus nemen jij doet zulke rare dingen….;-)

Gelukkig zal je lijdensweg slechts van korte duur zijn.

• Biker Paul

Mocht je een keer op een serieus ATB-terrein komen, hoor ik graag over je bevindingen, bobbing, de k*tkwaliteit van de voorvork, scheuren in het frame :D enzovoortssssssss…………. ik heb dat plaatje bekeken en ik hoop voor je dat je in het nieuwe zorgstelsel nog beter bent verzekerd dan voorheen !