Onderzoek naar zadelpijn in omgeving Heerenveen

• Daniel Loot

Ik doe onderzoek naar zadelpijn en zoek proefpersonen in de omgeving Heerenveen die mee willen doen aan een zadeltest in de periode van 13-17 maart.

De test zal bestaan uit het testen van verschillende zadels en zal ongeveer één tot anderhalf uur in beslag nemen.

Deelname wordt beloond met een presentje.

Wilt u meedoen of meer informatie? Neem dan contact op!

E-mail: d.e.loot@student.tudelft.nl

• sadelpeinvilozoov

Zadelpijn bestaat niet

• Bart

Ah?

U spreekt dagelijks met zadels?

• Daniel Loot

Ik zie dat er op dit forum zeer gevatte Neerlandici rondstruinen.

Dat is mooi! Ook mensen die zitklachten hebben tijdens het fietsen of anderszins bezwaren hebben tegen de term “zadelpijn” zijn van harte welkom!

• Albert

Ik heb zo mijn bedenkingen over deze test.

Ik denk namelijk dat anderhalf uur niet voldoende kan zijn om verschillende zadels te testen. Er komt namelijk ook nog wat anders bij kijken, wat eventuele zadelpijn veroorzaakt. Dat is namelijk de anatomie, zoals de afstand van je zitbotjes, dat is niet bij iedereen gelijk. Maar ook de stand van het zadel enz. Als je zo'n test ongeveer over een week uitspreidt, zodat je dus een langere tijd op verschillende zadels zit, zou dat naar mijn mening een beter beeld schetsen.

Albert.

• löwikfan

Mijn zadel doet nooit pijn, tenminste hij heeft er nog nooit over geklaagd. Ik zit er regelmatig meerdere uren achter elkaar op.

• Fietsuhh

Mijnj vriendin in Heerenveen heeft veel last van zadelpijn dus ik wil haar graag opgeven.

Meestal gaat het wel weer over trouwens als ik het zadel van haar afhaal.