remmen bovenop stuur

• Edith

Hallo,

Een paar weken geleden heb ik een tweedehands wielrenfiets aangeschaft, en ben dus een beginnende fietster. Nu heb ik gemerkt dat ik het prettig vind om ook met mijn handen boven op het stuur te fietsen, maar ik wil dan wel makkelijk kunnen remmen. Sommige fietsen hebben bovenop ook een extra paar remmen of remhendels. Dat wilde ik dus ook laten doen, maar toen ik bij de fietsenmaker kwam zei hij me dat de remhendels niet meer gemaakt worden en dat het enige dat hij bedenken kon was, dat ik dan maar een MTB-stuur moest laten monteren. Weet iemand of dit werkelijk de enige mogelijkheid is, of waar ik evt. tweedehands remhendels kan krijgen? En is het monteren van remhendels iets dat fietsdummies zelf zouden kunnen doen?

Vriendelijke groet,

Edith

• Remco Jan

Je zou eens op marktplaats kunnen zoeken of vragen. Ik denk nl. dat jou fietsenmakers gelijk heeft. Zelfs bij de grote internet fietsenwinkels zie je ze niet meer.

Als je ze kunt vinden is het monteren niet zo lastig. Het enige probleem dat ik kan verzinnen is dat het kabeluiteinde niet zou passen door bijvoorbeeld een andere vorm.

Zelf vond ik ze overigens nooit zo handig. Het voelde erg indirect aan.

• reesviedzvilozoov

Die dingen zijn levensgevaarlijk……

Je moet je aanwennen met je handen om het bovendeel van de remgrepen te rijden, eventueel stuurhoogte aanpassen.

• Edith

Oh, okee, jullie zijn er dus allebei eigenlijk niet over te spreken…dan zal ik eerst inderdaad eens oefenen met vasthouden bovenop de remgreep. Bedankt voor de info in ieder geval allebei!

Edith

• ab

Het is zelfs zo dat als de versnelling ook bedient wordt door de remhevels dat je deze bediening niet eens KUNT monteren.

vr gr

ab

• Albert

Dat is zo ab.

De huidige nieuwe geintegreerde rem en schakelsystemen zijn daar niet geschikt voor. Dat kon alleen toen de versnellingshandles nog op het frame zaten.

Het is een kwestie van wennen en de grips onder een goede hoek te laten plaatsen. Als je er eenmaal gewend bent wil je niet anders meer. Mocht je het na verloop van tijd toch nog niet prettig vinden, kun je mischien inderdaad beter een MTB-stuur met remschakelsysteem laten monteren.

Albert.

• Micon

Froglegs van Empalla, iedere wielerspeciaalzaak kan er aan komen, of heeft ze

• Micon

moet zijn van Empella natuurlijk

• Biker Paul

Wou al zeggen, die dingen had ik op de site van Bike2build gezien ! Moet volgens mij wel kunnen !

• willempie

bij het veldrijden worden ze veel gebruikt,extra remgreep die je kan bedienen als je je handen op het stuur heb.www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=44