versnellingen

• mieka

goedenmiddag. ik prik hier nooit, maar ik heb een vraag waarvan ik hoop dat iemand me op weg kan helpen. ik heb een kronan versnellingsloze fiets. een hele fijne stevige fiets, echter het gebrek aan versnellingen begint me nu op te breken. met een kind erbij op de fiets en een slechte lichamelijke gesteldheid is het mij nauwelijks meer mogelijk om op die fiets uit de voeten te kunnen. nu kan ik 2 dingen doen…deze fiets op marktplaats zetten en een andere 2e hands fiets kopen met versnellingen of misschien versnellingen laten monteren op deze fiets? kan iemand me vertellen of dat mogelijk is en wat zoiets dan zou kosten? bedankt!

• pieter

Versnellingen monteren kan. de kosten: de aanschaf van een versnellingsnaaf met terugtraprem, de inbouw in het wiel (vlechten van een wiel), en de montage ervan in je fiets, plus de montage van de bedieningsorganen. Het totaal gaat gemakkelijk de honderd euro te boven, afhankelijk van het merk en type naaf. De Sachs (=sram) naaf heeft mijn voorkeur, maar die is ook het duurst. Er bestaan er ook van Sturmey Archer en van Shimano, en die zijn wat goedkoper.

• mieka

dank je ;-) dat klinkt alleszins redelijk, maar wel te duur voor mij :-( ik vrees dat het dan toch verkopen wordt :-(

• ab

Kosten gaan al gauw richting de 200 euro. Je kunt dus beter je fiets inruilen voor een 2e hands fiets.

vr.gr. ab

• Biker Paul.

Misschien toch eens bij Halfords gaan kijken voor die Union die ze vorige week aanboden, damesfiets met een zooitje versnellingen, lage instap, de hele bende erop en eraan………….hebbie nog een nieuwe ook !! :D

• mieka

ik ben van de week al bij de halfords binnengelopen, maar ik vrees dat die fietsen ook boven mijn budget zijn ;-)