is koga miyata het extra geld waard?

• mike

wat zijn jullie ervaringen met koga miyata? de onderdelen op zo'n fiets zijn identiek aan een ander maar de koga is 2x zo duur.

is de kwaliteit van een fiets niet gelijk aan een optelsom van de onderdelen? er zijn nu zoveel merken op de markt die goede onderdelen gebruiken, zo'n merkloze fiets kost 400 euro, koga vraagt 1000 voor zo'n fiets .

• SNORKEL

Koga is i.d.d.aan de prijzige kant.

Wil je toch een merkfiets op hetzelfde niveau als een Koga,maar dan toch wat vriendelijker geprijst,kijk dan eens naar een RIH.

• Aad

Hallo Mike,

Geen idee waarom Snorkel jou een RIH adviseerd (er is trouwens niets mis mee)

RIH is een zeer oud merk en komt uit Amsterdam. Verder weet ik je te melden dat er in een ver verleden grote namen op hebben gereden b.v. Steenbergen, ik meende zelfs wereldkampioenen en diverse kampioenen nationaal en internationaal op de baan.

Het merk RIH is jaren in de vergeethoek geraakt, waarom weet ik niet.

Wat betreft je vraag over Koga, dat is zeker een klasse fiets, zeker in de duurdere klasse. Om bijvoorbeeld maar iets te noemen de nationale baanploeg en de ploeg van T. van Moorsel rijden op Koga's

Trouwens als we toch aan het adviseren zijn kijk eens op de site van DUELL, om de piepers onders ons gelijk de mond te snoeren ik heb geen enkel belang bij DUELL maar het ziet er zeer gelikt uit.Verder wens ik je veel wijsheid in je keuze.

Gr. aadmike schreef:

>

> wat zijn jullie ervaringen met koga miyata? de onderdelen op

> zo'n fiets zijn identiek aan een ander maar de koga is 2x zo

> duur.

>

> is de kwaliteit van een fiets niet gelijk aan een optelsom

> van de onderdelen? er zijn nu zoveel merken op de markt die

> goede onderdelen gebruiken, zo'n merkloze fiets kost 400

> euro, koga vraagt 1000 voor zo'n fiets .

• Bart

Het feit dat van Moorsel op zo'n ding rijdt, zegt natuurlijk helemaal niets over de kwaliteit van Koga's in het rek bij de fietsenboer.

Het feit dat Barrichello in een Honda over het circuit scheurt, zegt toch ook niks over de Accord'jes die hier over de A2 rijden?

Het zijn voor een belangrijk deel marketing gimmicks (lees: snob appeal) die de prijs bepalen bij dat soort dingen.

• Aad

Hallo Bart,

Geld dit niet voor alle merken, ja tochBart schreef:

>

> Het feit dat van Moorsel op zo'n ding rijdt, zegt natuurlijk

> helemaal niets over de kwaliteit van Koga's in het rek bij de

> fietsenboer.

> Het feit dat Barrichello in een Honda over het circuit

> scheurt, zegt toch ook niks over de Accord'jes die hier over

> de A2 rijden?

>

> Het zijn voor een belangrijk deel marketing gimmicks (lees:

> snob appeal) die de prijs bepalen bij dat soort dingen.

• Bart

Jazeker.

Maar jij stelde dat het feit dat Tinus op zo'n ding scheurt, aangeeft dat brikkies van hetzelfde merk bij de fietsenboer een goede kwaliteit hebben. En dat bestrijd ik.

Als je als onervaren consument een fiets wilt gaan kopen, kun je het beste een onafhankelijke ervaringsdeskundige meenemen die weet waar je de fiets voor ZULT (niet alleen wilt) gaan gebruiken. (Tenzij je gewoon ‘money to burn’ hebt natuurlijk. Dan koop je gewoon de mooiste en duurste en als die na een maandje of 2 niet blijkt te bevallen, koop je weer een andere.)

• Aad

Beste Bart,

Ik vermoed dat je geheel niet meer weet waar het over gaat.

Mike vroeg om een advies, die snorkel hem heeft gegeven. Mijn oog viel op RIH en met dat merk is niets mis mee, maar als je als leek een fiets wilt kopen voor een betaalbare prijs dan kun bij koga tercht voor ca. € 1.000,00 , en mocht je dan na 2 mnd geen idee meer hebben deze tak van fietsen dan kun je deze makkelijker slijten dan eentje van € 600,00 en dat is gewoon een feit.

Gr. Aad

P.s ik heb trouwens geen dikke gevulde knip hoor, dat valt reuze mee.Bart schreef:

>

>

> Jazeker.

>

> Maar jij stelde dat het feit dat Tinus op zo'n ding scheurt,

> aangeeft dat brikkies van hetzelfde merk bij de fietsenboer

> een goede kwaliteit hebben. En dat bestrijd ik.

>

> Als je als onervaren consument een fiets wilt gaan kopen, kun

> je het beste een onafhankelijke ervaringsdeskundige meenemen

> die weet waar je de fiets voor ZULT (niet alleen wilt) gaan

> gebruiken. (Tenzij je gewoon ‘money to burn’ hebt natuurlijk.

> Dan koop je gewoon de mooiste en duurste en als die na een

> maandje of 2 niet blijkt te bevallen, koop je weer een andere.)

• Bart

't Is al goed, Aad.

• Henk

Koga is gewoon een heel goed merk net als Rih trouwens, maar dan heb je het toch over fietsen die allebei in een wat hoger prijssegment zitten. Deze merken schipperen niet met de kwaliteit en pakken voor de afmontage complete groepen dus als ze zeggen dat een fiets Shimano Deore LX of XT is afgemonteerd geld dat ook echt voor alles. Bij andere merken als, Gazelle of batavus zie je toch meestal dat ze wel een deore deraileur nemen, maar bijvoorbeeld een Alivio crank om de prijs te kunnen drukken van zo'n fiets.

• sjako

Probeer eens een Travelmaster van Santos.Topfiets voor relatief weinig geld (tov de Koga dan).