Geen 32 tanden meer voor achterderailleur?

• Martin E. van Doornik

Nog zes weken te gaan en ik ga een mooie fietstocht door Italië maken.

Ik heb al voorbereidingen getroffen om mijn Giant FCR fiets klaar te maken voor deze tocht. In verband met de pittige hellingen in Toscane wil ik m'n stel achtertandwielen van de derailleur vervangen door nieuwe, waarvan het grootste blad 32 tanden moet hebben. De oude heeft 28 tanden. Zo ook heb ik vroeger hiermee de Canadese Rocky Mountains overgestoken. Maar de fietsenzaken zeggen dat die 32 tanden niet meer worden gemaakt en dat ik genoegen moet nemen met 28 tanden voor het grootste blad. Klopt dat?

(ten einde raad heb ik toch maar een 28-tanden achterstel gekocht, dat wordt straks pijnlijke kuitspieren voelen….)

• Biker Paul.

Of je nu een 7,8 of 9 speed hebt, voor alle 3 zijn cassettes te krijgen met 32 tanden en zelfs met 34 tanden, je fietsenmaker zal wel te lui zijn om ze te bestellen :D…………….bij Bike2build in Vlaardingen staan ze gewoon op de site !

• Martin E. van Doornik

Bedankt voor je info. Mijn Giant FCR heeft vóór 3 bladen en achter 7 bladen. Helaas ligt Vlaardingen niet naast de deur, want ik woon aan de Groninger waddenkust…. Een nieuwe cassette (één vast geheel en niet die met los afneembare tandwielen, te duur) met 28 tanden heb ik namelijk al gekocht. Het ging erom of 32 tanden nog op de fietsmarkt verkrijgbaar is.

• Biker Paul.

Bike2build heeft een hele goede webwinkel, jammer dat je altijd vast zit aan verzendkosten :D Misschien als je 28 versleten is om nog eens voor die andere te kijken !

• Biker Paul.

En € 13,50 voor de hele cassette vind ik niet echt duur !!!