Naafversnelling

• Sven

Hallo ik heb een fiets met een naafversnelling en nu is de versnellingskabel gebroken. Ik heb in de winkel een nieuwe gekocht van het juiste merk namelijk Torpedo Sachs. het systeem is anders dan bij Sturmey Acher waar je door middel van een schroefdraad de kabel aan het kettingje wat in de naaf loopt verbindt. Bij mij gaat de verbinding door middel van een plastic verbindingstukje waarin je de kabel in vastklemt en aan de andere kant het kettingje bevestig. Het is echter zo dat dit mij niet lukt, weet iemand of er beschrijving is op het internet die mij verder helpt ofdat iemand het systeem kent en mij een tip kan geven. Ik weet het is lastig maar probeer het toch maar wie weet kan iemand mij helpen.

• pieter

Het plastic stukje goed vastmaken met het inbusschroefje.

Aan het plastic stukje zit een soort kliksysteem waarmee je voor het afstellen het kettinkje erin en eruit kunt halen. Het is geen schroef.

Juiste afstelling: handle in de eerste versnelling zetten, en dan de stift zo ver inklikken dat er een klein beetje ruimte voelbaar is als je aan het kettinkje trekt, ter controle even aan de pedalen draaien. Eventueel met het inbusje verschuiven. De kabel pas afknippen als dit allemaal klaar is, er een paar cm uit laten steken.

• Sven

Hierbij wil ik je bedanken voor de goede uitleg, het is gelukt bedankt en wie weet tot wederhoren als ik weer eens iets niet snap