nieuwe racefiets

• hans

Hallo wie wil mij advies geven, ik zoek een nieuwe racefiets, nu is mijn oog gevallen op de pinarello F4:13, wie heb ervaring met die fiets, en wat is de prijs, ik zie zo veel verschillende prijzen voor deze fiets, bvd hans

• Biker Paul

Volgens mij is die fiets enkele maanden geleden getest door het maandblad `FIETS` in vergelijk met een Jan Janssen geloof ik………………

Het is natuurlijk geen rommel zo`n Pinarello ! :D

Je moet maar eens op www.fiets.nl kijken, misschien dat je op de website in de oude nummers kunt kijken en dan kom je `m vanzelf tegen !!

Succes met zoeken !

• erik

http://213.19.146.241/veldhuis_paiddocs/fiets/ShowDoc.asp?docid=186&CallStack=%2Fveldhuis%5Fpaiddocs%2Ffiets%2FlistDocs%2Easp%3Fcatid%3D1

hier kun je die test opvragen (voor 1.15 euro)

• Erik

Hoi,

Ik ben in het bezit van een Pinarello Paris FP full carbon.

Dit is het model net boven de F4:13.

Een collega renner die op een F4 rijd vind dat het frame aan de voorzijde wat zenuwachtig is, dit geld ook voor de Paris.

Je merkt dit als je in het peloton aan hoge snelheid rijd en veel moet corrigeren.

Alejandro Valverde van de Illes Balears ploeg is de zelfde mening toegedaan.

Prijs:1800,- euro moet kunen.

kijk voor de test

http://www.cyclingnews.com/tech.php?id=tech/2005/reviews/pinarello_4-13

Even wennen dus,

Groet,

Erik

• Willem

Ik heb afgelopen februari bij John Knoops een F4:13 gekocht met DA 10 speed, FSA compact en Ksyriums SL. Het is geen allemans vriendje: het frame is zeer stijf en op minder egale wegen ronduit oncomfortabel dus hier moet je rekening mee houden bij de keuze van het zadel. Ik heb er tot nu toe 600 km gereden en ben zeer tevreden. Het is voor mij het eerste carbon frame dus ik kan geen vergelijking maken met andere merken. Ik ben duidelijk voor de “looks”en kwaliteit van Pinarello gegaan: als je die ook bevalt kan ik de fiets alleen maar aanraden.

Ik heb 2199 euro betaald voor het frame met voorvork en MOST zadelpen.

• hans

bedankt voor de info, voor mij is het ook de eerste carbon fiets, ik heb nu een pinerello anguliru,ik heb hem al 3 jaar, ik vind de F4:13 een mooie fiets, mij vraag is, wat is de prijs voor een complete F4:13?

• Erik

Hoi Hans,

De prijs van deze fiets is sterk afhankelijk van het materiaal waar je hem mee afmonteert.

Je kan kiezen tussen de gekende merken Campagnolo en Shimano.

En hier in zijn natuurlijk ook weer de verschillende groepen onderverdeeld, elk weer met hun prijskaartje.

Als je hem met Campagnolo Chorus afmonteert (carbon crankstel).

Mavic Ksyrium Sl 2 wielen en Dedacciai stuur en stuurpen zadeltje enz enz.

Reken dan met inruil van je 3 jaar oude fiets op 3500,- euro.

Is het de bedoeling dat je gaat koersen met dit monster? ik vraag dit omdat als je op je plaat gaat het wel eens in de pappieren kan lopen (schade bedoel ik).

Groet van uit zeeuws-Vlaanderen,

Erik

• hans

erik bedankt voor de info, ik ga volgende week naar de pinarello dealer kijken hoever het voor mij betaalbaar is,groetjes van uit schouwen-duiveland, hans