MTB voor kids

• anneke

Mijn zoon van 8 wil voor zijn communie een nieuwe fiets. Zijn voorkeur gaat uit naar een mtb of atb.

Bij een gewone fiets heeft hij wielmaat 24 inch en frame maat 38 cm. Zijn lengte is 1.27 cm en binnenbeen maat 55 cm.

In de winkel staan niet zoveel mtb voor kids dus passen wordt moeilijk.

kan iemand zeggen welke maat fiets ik moet nemen of welke fiets(voorkeur Giant)?

• Remco Jan

Ik heb vorige week een 24" (wielmaat) MTB bij Decathlon gekocht voor mijn zoon van bijna 8. Hij is ongeveer 1.35m en hij past er net op (zadel onderste stand, tenen net op de grond). Jouw zoon is net iets kleiner, dus ik zou zeker gaan passen als je nu al een nieuwe fiets wilt kopen.

De spoeling is inderdaad nogal dun qua kinder MTB's, maar als je een beetje op internet zoekt kom je wel wat tegen.

NB: Koop in ieder geval geen Halfors MTB….

• Biker Paul.

Ze zijn er wel maar dealers durven het niet aan omdat ze het idee hebben dat ze ze niet verkopen en er dus mee blijven zitten…………….Merida, Cube, Specialized, Trek, Giant en nog veel meer hebben ze wel in hun aanbod ! Zitten en passen is echt een probleem, je kunt er wel één aanschaffen en aanpassen met een andere zadelpen, langere stuurpen, breder stuur en op die manier toch een passende fiets maken maar dan wordt het wel weer een dure aangelegenheid ! Probeer via één van de fietspagina`s met fietswinkels bij je in de buurt om ze eens te mailen of ze kids-ATB`s hebben staan, misschien vind je zo iets………….en wat ook te proberen is, kijken op: www.cube-bikes.nl , die hebben een 20 en een 24 inch. framemaat ATB en alle dealers door heel NL staan volgens mij ook op de site, kun je die ook mailen of ze wat voor je hebben………..succes in elk geval !!