zadelpijn

• Herman

Hallo,

Ik ben al een tijd bezig met het juist afstellen van me fiets.

Nu blijf ik last houden van zadelpijn ondanks verschillende afstellingen en het aanschaffen van een dure maar goeie koersbroek.

Nu heb ik ook me zadel vervangen en er inmiddels een 500km mee gefietst zonder beter resultaat.

Ik had eerst een oud model rolls welke 15cm breed was op het breedste punt en nu een BBB zadel met gleuf welke maar 13cm is.

Nu ben ik niet meer 1 van de lichste 95 kg, kan de breedte van het zadel ermee te maken hebben?

Wie kan mij een goed advies geven of mij zeggen welk zadel goed is voor mijn gewicht?

Alvast bedankt Herman

• wielerfan

Ben je al bij je rijwielzaak geweest ?? Zij kunnen je wel uitleg geven mbt verschillende zadels. Soms mag je een paar modellen uitproberen want een nieuw zadel is echt heel persoonlijk.

Verder kunnen ze je ook helpen met de juiste afstelling van je fiets dmv metingen !! En als eenmaal je instelling ongewijzigd blijft zul je er aan moeten wennen natuurlijk. Succes ermee !!

• Martin E. van Doornik

Neem een Brooks-zadel en stel hem op de juiste hoogte, zodat je de hak van de voet met de been in gestrekte houding het pedaal in de onderste stand nog maar net kunt raken. Dit is de allerbeste optie om zadelpijn te voorkomen. Fietsen met de bal van je voeten op de pedalen en nooit met de middenvoet. Zelf gebruik ik al meer dan 33 jaar een Brooks zadel en nooit problemen gehad! Met mijn lengte van 1.85 meter staat mijn zadel (langs de buis gemeten) 110 cm boven de grond.

• ab

Trap niet in die verhalen zoals: neem een brooks zadel. Ga naar een goede fietsenzaak en ga daar een zadel proberen. Bij sommige fietsenzaken kun je een zadel 8 dagen proberen. Geen zitvlak is gelijk. Ben het dus volledig met wielerfan eens.

ab

• bata4

Zelf heb ik een zadel aangeschaft via weg-zadelpijn.nl. Ik hoorde hier al een aantal kennissen over praten en heb bijna tot helemaal geen last meer van zadelpijn. Misschien zou je daar eens kunnen kijken. Succes met de tip.

bata4