framehoogte i.c.m. verende zadelpen

• huut

Ik wil via internet 2 fietsen kopen. Voor mijn vrouw en voor mij. Het gaat om fietsen met een verende zadelpen. Moet ik hier nou rekening meehouden met het bestellen van de fiets. Ik heb de binnenbeenlengtes opgemeten en kom op 82 voor mijn vrouw en 92 voor mijzelf.

Omgerekend komt dit dus op de volgende maten. Voor mijn vrouw 53 en voor mij 60. Het gaat om batavus, dus 53 en 61 zijn de dichtsbijzijnde maten. Nou heb ik ergens gelezen dat je van die 53 en 60 nog 4 cm af moet halen i.v.m. de verende zadelpen. Dit zou betekenen voor mijn vrouw 49 en voor mij 56. Dit geeft andere framematen. Nml. 48 en 57. Klopt dit, ik lees er op de site van batavus niks over.

Graag reactie voor ik voor een vermogen aan fietsen koop die niet de juiste maat hebben.

Huut

• ab

koop 'm dan toch bij een vakman.

• huut

Het scheelt me € 400,-

Ik ben gekke gerrit niet.

Scheelt het een keer € 100,- ga ik echt niet naar een internetwinkel maar ook veel liever naar de plaatselijke fietsenboer. Maar € 400,- is mij echt iets te veel en zie ik echt niet terug aan service of wat dan ook.

Nou ik ben benieuwd naar je reactie maar nog benieuwder naar een antwoord op mijn vraag.

Huut

• pieter

bij een verschil van €400 denk ik dat je niet exact dezelfde fiets hebt, maar eerder één van een B (of C en verder) merk. Daar kunnen heel aanmerkelijke verschillen in kwaliteit in zitten. Dan kan het zijn dat je binnen vrij korte tijd meer geld kwijt bent aan onderhoud (plus de ellende van de stilstand) dan je hebt bespaard door het kopen van zo een goedkoop ding.

Ja; er zijn slechte fietsen te koop en ze worden nog in Nederlandse gevangenissen gemaakt ook!

Ook goedkope barrels kunnen een verende zadelpen hebben. Let ook op: zo een verende zadelpen kost energie. Dat gaat ten koste van je snelheid. Dat geldt voor alles wat aan je fiets veert. Om die reden zijn racefietsen ook heel stijf. Inderdaad niet zo comfortabel. Vergt enige gewenning.

• T.Koeman

binnenbeen lengte keer 1,08 is zadelhoogte , zadelhoogte trek je van binnenbeen lengte af in dit geval 82 . Tot slot trek je de maat van de crank eraf die is meestal

~ 17.2 cm

Gewoon kopen waar u dat wilt en de garantie afhandeling is meestal niet zo slecht in sommigen gevallen zelfs nog beter alleen is het vaak niet om de hoek van de deur. Veel fiets plezier

gr. T koeman

• Biker Paul.

Je kunt het merk ``Canyon`` alleen via het web aanschaffen, deze , voornamelijk race en ATB fietsen zijn fantastisch afgemonteerd en komen erg goed uit de testverslagen………..het scheelt echt honderden Euries met de fietsenwinkel, dan ben je toch echt 8erlijk als je naar je fietsenboer gaat ! Ben je een beetje handig of ken je iemand die dat is, dan ben je echt een dief van je eigen knip als je zoiets links laat liggen !! En trouwens, de meeste Hollanders zitten vastgeroest aan Batavus, Gazelle en Giant maar kijk ook eens bij Merida, Orbea, Cube, Stevens, Canyon………veel meer fiets voor vaak veel minder geld !! Koop je fiets maar lekker via het web en laat de locale fietsenboer maar lekker het flebbie-bebbie krijgen !! :D:D:D:D:D:D:D

• Remco Jan

totdat jouw baan in gevaar komt doordat jouw klanten zo redeneren?

• Biker Paul.

Nah, ik zorg ervoor dat jij je dagelijkse portie groente op je bord krijgt dus ik zal niet zo enorm snel zonder werk zitten :D Mijn volgende fiets gaat bij een web-shop gekocht worden, scheelt mij klauwen vol geld en de service van deze zaak is er echt niet minder om, bij de plaatselijke fietsenmaker betaal ik de hoofdprijs terwijl het voor veel minder kan…………als de fietsenmaker dat nou eens doorheeft wordt hij misschien ook eens wat goedkoper en blijf ik wel bij hem komen…………..

Ieder weldenkend mens maakt voor zichzelf de afweging tussen prijs en kwaliteit en in dit geval valt het uit in het voordeel van de webwinkel !

• Remco Jan

Totdat iedereen zijn eigen groente gaat verbouwen. Door al die vervoerders van groente wordt dat spul natuurlijk asociaal duur. Als ik het uit mijn eigen achtertuin haal kost het tenminste niks en de kwaliteit is ook een stuk beter…..

• Biker Paul.

Als je huis niet in een gifwijk staat misschien wel maar voorlopig zie ik nog steeds bloemen in tuinen en geen sla, andijvie, tomaten, prei, paprika enz………..:D