Fietspompen

• taalbert

Ik heb al een aantal jaren een pompje die het, door steeds verwisselen van verloopstukjes voor de diverse ventieltypen, nu niet meer doet. Ik ben dus op zoek naar een nieuwe. In eerste instantie naar een pomp die ik thuis kan laten en later nog een pompje die ik op de fiets mee kan nemen. Ik heb 3 typen ventielen (vraag me niet hoe die typen heten). Kan iemand mij adviseren welk merk + type pompen te nemen die acceptabel van kwaliteit zijn en uiteraard niet de prijs van die van een professionele pomp benadert. Mijn dank is groot!

• viedzfentielvilozoov

Ik zou er niet zo'n punt van maken, neem niet de goedkoopste en niet de duurste voor de prijs die je bevalt.

Als je je al druk maakt over een pomp, fiets je toch niet lekker….

• fred tiel

topeak master blaster

• Martin E. van Doornik

Ik heb zowel een ‘Hollands’ ventiel op mijn ene fiets en een ‘Frans’ ventiel op mijn andere fiets. Er zijn messing verloopstukjes verkrijgbaar die op op een ‘Frans’ ventiel (herkenbaar aan de dunne draadbout IN de smalle schacht met bovenaan een klein rond moertje). Zo kan je met een ‘Hollandse’ pomp op beide soorten ventielen passen. Er is nog een derde variant: ik heb vaak door Amerika gefietst en op een keer moest ik in Washington DC de binnenband vervangen…. met een autoventiel! Ik weet echter niet of er voor een ‘Hollandse’ pomp een verloopstukje bestaat die op een autoventiel past.

• viedzpombvilozoov

Lezen is ook een vak……

• pieter

ja die verloopstukjes bestaan ook.

• taalbert

Bedankt voor de reacties!

• Taalbert

Slapeloze nachten heb ik er van gehad. Ik heb nu een Topeak Joe Blow besteld. Support als het goed is alle ventielen, schijnt degelijk merk te zijn, was niet al te duur en ziet er nog leuk uit ook.

• ferznelingzvilozoov

Geviedzlanteerd….

• ab

Zeer goede keus