Welke Cross-hybride??

• Niels

Ik zoek een 28 inch voor een redelijke prijs. Wat ga ik er mee doen? Hooguit 2 x per week (asfalt, klinkers en zandpaden) aan de conditie werken. 2 x per jaar gaat er een achterdrager en lowrider op en doen we een weekje Denemarken, Zweden o.i.d.

De duurste cross-hybride bij Matra kost rond 600,-

http://www.matrabike.nl/shop/bike.ASP?VID=Integrator

Maar volgens mij zit er voor die prijs echt geen rommel op: V-brakes, Shimano Deore LX, dubbelwandige alu velgen, instelbare voorvering met lock-out.

Ik ben maar een amateur maar als ik de reacties over Matra bike lees, vraag ik mij af wat hieraan dan rommel is. Kan iemand mij dit uitleggen? Van het verschil in de prijs kan ik namelijk erg leuke dingen doen?

Mijn alternatieven:

Trek 7300 (goedkoper)

Gazelle Torrente (duurder)

Giant CRS 1.0 (duurder)

Giant X-Sport 2.0 (duurder)

Iemand een tip? Mijn plafond ligt rond 750 euro!

• Remco Jan

Kan je ook de merken van de onderdelen als velgen en voorvering noemen? Een beschrijving zegt niet zoveel. Je hebt bijvoorbeeld hele slechte en hele goede dubbelwandige velgen, uiteraard met verschillende prijskaartjes.

• Niels

De enige info op de site:

- Velg Exal ZX19 dubbelwandig aluminium

- Shimano Deore V-Brakes

- Shimano Deore LX schakelcomponenten

Ik ben zelf geen voorstander van het dubbeltje-op-de-eerste-rang principe. Je moet ook niet over de kwalietit zeuren als je met easy-jet voor 100 euro naar Barcelona vliegt. Ik wil wel graag de kwaliteit voor m'n geld en voor 750 max moet je leuk kunnen fietsen niet?

Die 28 inch velden zijn geen must maar aangezien ik mijzelf toch niet regelmatig van een berg afstort lijkt dit mij de meest logische keuze. Ik wil efficient met energie omgaan, of kun je met keiharde 26 inch banden hetzelfde bereiken?

• Biker Paul.