versnellingen

• suus

Hallo,

Ik wil graag een simpele, niet te dure hybridefiets kopen.

Nou hoor en lees ik over verschillende shimano versnellingen.

Nexus, acera etc.

Waar moet ik op letten?

Zit er kwaliteitsverschil in?

Mijn oog valt op de puch 205 of 305 country. Alles onder de 400 euro. Meer heb ik er niet voor over. Ik fiets af en toe kleine stukjes, in de zomer 1 keer per twee weken een tochtje van 20 km. Zeer recreatief dus.

Alvast bedankt!

Suus

• Biker Paul.

Acera, alivio, deore zijn allemaal derailleur versnellingen (meer onderhoud) en nexus en nexave zijn naafversnellingen (minder onderhoud) voor een tochtje van 20 km. is het allebei voldoende…………de fiets met nexus of nexave zal alleen maar 7 versnellingen hebben de alivio heeft ook nog eens 3 bladen voor en dus 21, 24 of 27 versnellingen ! Voor wat je verder van plan bent ermee te fietsen denk ik dat het kwaliteitsverschil te verwaarlozen is, misschien dat je eerder die nexus moet kiezen uit het oogpunt van onderhoud………..

• ab

Zeg groentenboer,

Nexave is ook leverbaar met 3x7 of 3x8.

• Biker Paul.

Als jij het zegt, het is mij nog nooit opgevallen…………..sterker nog, ik heb er zelfs nog nooit op gelet en eigenlijk…………………:D

• Biker Paul.

En Ab, plaats me dan AUB `s een link naar zo`n fiets want ik wil wel eens zien hoe dat eruit ziet !! Ik kan ze vooralsnog op de sites van Batavus en Gazelle niet vinden en ik had niet zo`n zin om verder te kijken !! :D:D:D

• suus

Bedankt allemaal!! Weet ik tenminste wat het is.

Ga dan toch liever voor iets meer versnellingen, hier in het zuiden vrij veel heuvels namelijk….

Suus

• Ron@ld

Ha die Suus,

Kijk eens naar de advertentie hierboven van de , Koga Miyata terraliner (type Bleuliner, dat zoek je misschien .

succes

Ron@ld

• ab

http://www.batavus.nl/pages/BatavusFiets.aspx?bikeGroupId=306

• ab

Volgende keer eerst denken en dan doen. B.v.D. :0 Nexave c500 dus. Dit is slechts een voorbeeld. ‘k Heb niet echt extreem zitten zoeken. Had het binnen een minuut al gevonden. Zo zie je maar weer, ieder z’n vak.:);)

• Biker Paul.

Nah, ik wist niet beter dan dat het naafversnellingen waren en hier zie ik dus ook een achterderailleur opzitten…………….zo lust ik er nog wel een paar…….. :D:D:D