Ik zit te twijfelen welke cross-hybride ik zal kopen
- De Gazelle Torrente
- Trek 7500
- Giant X-Sport 2.0
Heeft iemand goede raad of wellicht een andere optie?
Even geleden zelf veel vragen gesteld op dit forum en zit nu een maand regelmatig op mijn splinternieuwe cross hybride van Pepper bikes. Het is een volledig Shimano XT afgemonteerde fiets (dus er is niet beknibbeld op de krank, remmen, enz. zoals de ‘grote’ merken dat vaak doen) voor 799 euro. Ik ben er heel tevreden mee.
Ik heb 'm zonder proefrit via de website gekocht want ze zitten in Duitsland (www.pepperbikes.de) . Ik zie dit niet als een probleem en ben van mening dat wanneer je de geometrie van het frame en de afmontage kent, je een prima inschatting kunt maken.
Wat betreft de service, tja, een gratis onderhoudsbeurt wordt wat moeilijk… Maar ik moet zeggen dat ik daar niet veel waarde aan hecht. De fiets is 3 dagen na bestelling netjes afgeleverd. De wielen, het zadel, de bar handles, fietsbel enz. moesten zelf worden gemonteerd maar de rest was netjes in elkaar gezet en ook de afstellingen van remmen, derailleur enz. was prima in orde.
Nadelen? De bevestigingsbeugel van het zadel kraakt een beetje bij het ruigere werk. Ik zal er van de week eens wat vet op smeren, kijken of het dan beter gaat,
Extra voordelen? Zo te zien zitten alle nokjes op het frame zodat in de toekomst een bagagedrager en lowrider kan worden gemonteerd.
Samengevat krijgt Pepperbikes van mij een dikke voldoende.
Hallo,
Ik heb zelf een Giant X Sport 2.0 crosshybride te koop.
ik moet je zeggen dat hij echt heel erg lekker rijdt vooral de lange afstanden is hij perfect, ik heb er nog een soort van tijdritstuur opzitten waardoor je als je echt lange afstanden maakt je lekker kan hangen.
hij staat op marktplaats maar als je wat fotos wil zien dan stuur ik ze wel even via de mail naar je toe.
hij is rood met zwart en wit
27 versnellingen
(tijdritstuur/triathlon stuur)
bidonhouder zwart +bidon
shimano deore
spatborden en een slot zit erbij.
ik hoor graag van je.
Gegroet Bart van Coenen
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?