Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje over de juiste maat van fiets.
Ik ben kort van stuk 1.58 ik heb zollang ik leef nog nooit een fiets gehad waarbij ik mijn voeten op de grond kan zetten.
Nu had ik een tijd geleden een tweedehands fiets gekocht die volgens die man de juiste frame maat had. Ik heb er precies 3x op gefietst en daarna is de fiets nooit meer uit de tuin vandaan gekomen. Ik voelde mij niet lekker op die fiets omdat ik vond dat ie net op een kinderfiets leek.
Nu vandaag heb ik in een fietsenwinkel een nieuwe fiets gekocht, volgens de fietsverkoper is hij te hoog, maar ik kan er goed op fietsen en voel me er prettig bij. Einde van de middag ging mijn vriend ook even kijken bij die fiets en vind ook dat ik de kleinste framemaat van dames moet nemen. Ik heb 1 maatje groter , kan niet met mijn voeten op de grond maar voel me er prettig bij!! Ik begin nu heel erg te twijfelen wat moet ik doen? Het is een dure fiets en wil er lang plezier van hebben Wat is nu het verstandigste? Zal ik morgen alsnog de kleinere fiets proberen of toch op mijn gevoel afgaan en toch voor de zekerheid nog eens een proefritje op mijn gekozen fiets doen?
Wie heeft zo"n soortgelijke ervaring als mij
Groeten Debbie