welke maat?

• debbie

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje over de juiste maat van fiets.

Ik ben kort van stuk 1.58 ik heb zollang ik leef nog nooit een fiets gehad waarbij ik mijn voeten op de grond kan zetten.

Nu had ik een tijd geleden een tweedehands fiets gekocht die volgens die man de juiste frame maat had. Ik heb er precies 3x op gefietst en daarna is de fiets nooit meer uit de tuin vandaan gekomen. Ik voelde mij niet lekker op die fiets omdat ik vond dat ie net op een kinderfiets leek.

Nu vandaag heb ik in een fietsenwinkel een nieuwe fiets gekocht, volgens de fietsverkoper is hij te hoog, maar ik kan er goed op fietsen en voel me er prettig bij. Einde van de middag ging mijn vriend ook even kijken bij die fiets en vind ook dat ik de kleinste framemaat van dames moet nemen. Ik heb 1 maatje groter , kan niet met mijn voeten op de grond maar voel me er prettig bij!! Ik begin nu heel erg te twijfelen wat moet ik doen? Het is een dure fiets en wil er lang plezier van hebben Wat is nu het verstandigste? Zal ik morgen alsnog de kleinere fiets proberen of toch op mijn gevoel afgaan en toch voor de zekerheid nog eens een proefritje op mijn gekozen fiets doen?

Wie heeft zo"n soortgelijke ervaring als mij

Groeten Debbie

• Biker Paul.

Als je wat duidelijker zou zijn over wat voor fiets je hebt gekocht, tour, race, atb enz enz. dan wordt het allemaal iets duidelijker voor de forumbezoekers !

Kleinere mensen zat en ik denk dat de fietsenbranche daar heus genoeg op in heeft gespeeld en dan hoeft het echt niet op een kinderfiets te lijken !

Zeker bij ATB`s (mountainbikes) heb je framematen vanaf 14 inch.

Laat ff weten wat voor fiets je voor ogen hebt !

Succes ermee, Paul.

• debbie

Dank je wel voor je reactie Biker Paul,

Ik heb besloten om zometeen terug te gaan naar de winkel en nog eens goed te passen en te meten, zodat ik zeker weet de goede fiets ga kopen!!

Het gaat om een Gazelle orange

Groeten ,

Debbie

• Biker Paul.

Heel toevallig heeft een collega van mij deze fiets pas gekocht en dit lijkt in de verste verte niet op een kinderfiets, veel plezier ermee en laat ff weten hoe het gegaan is !! :D

Groeten, Paul.

• debbie

Hallo Paul,

Ik ben zoals ik vanmorgen al schreef terug gegaan naar de winkel. Ik ben bijna de hele ochtend aan het fietsen geweest. De fiets die ik had uitgezocht, een kleinere maat, een batavus, met kinderzitjes , zonder kinderzitjes. Maar ben toch weer uitgekomen op de fiets die ik had uitgezocht!! De gazelle orange! Zelfs bij de kleinste maat fiets kan ik niet met mijn voeten op de grond komen haha, dus wat dat betreft geen verschil!!

Die man in de winkel kon er ook wel om lachen. Dat maatje wat ik heb uitgezocht vind ik een mooie maat ik dacht dat het frame maat 54 is kan dat? , en wij kleine mensen weten bijna niet beter dat wij anders op en af stappen. Ik let er nu ook meer op natuurlijk en zie de kleine mensen eigenlijk allemaal hetzelfde doen. Ze moeten meestal echt afstappen als het stoplicht op rood staat.

Morgen ga ik mijn fiets ophalen en kijk uit naar veel fietsplezier.

Bedankt voor je reactie!

Vriendelijke groet,

Debbie

• Biker Paul.

Je moet maar denken dat als je een klein kereltje was geweest dat je dan echt een probleem met afstappen had gehad, daar zit die stang nog eens in de weg ! :D

Ik heb ff op de site van Gazelle gekeken maar 49 cm. moet de kleinste damesmaat zijn, dat is dan gemeten van het hart van de trapas tot de bovenkant van de zadelpenbuis (zadelpen niet meegerekend).

Maar als hij die maat niet in de winkel heeft wordt het wel een probleem……….

Gewoon maar blijven fietsen en maar niet zoveel proberen te stoppen dan hè !! :D

Groeten, Paul.

• draegertje

hee debbie

luister een fiets is om te fietsen en niet om te lopen die bedoel ik niet negatief alleen als je afstapt staan jullie als dames met beide voeten op de grond want dames stappen altijd naar voren af, (zeker bij een orange)

wat de frame maat betreft gazelle maakt ook fietsen (ook de orange) in mt 49 voor kleinere mensen alleen wat wil het zijn er zit een verende zadelpen (op de meeste fietsen) die moet je alleen eruit laten halen want met deze lengte (heb je er helaas niks aan) vraag of de zaak dit van de prijs afdoet verende pen kost ongeveer 30 euri.

ik ben zelf verkoper geweest en deed dit ook klinkt hard wat dat lopen en fietsen betreft maar is wel de realititeit en het belangrijkste is dat je fatsoenlijk met die voeten op de pedalen kan staan.

greetz

draegertje

• g h de kok

goeden dag

Ik wil u vragen .

Ik ben 173 lang en mijn fiets maat is 57 cm.

is dat goed.

En als ik fiet krijg ik na 1 uu tintelende voeten wat kan dat zijn

graag wacht ik op uw antwoord.

Bijvoorbaatdank George de kok.

Man.

Lengte 173

Leeftijd 53 jaar.debbie schreef:

>

> Hallo allemaal,

>

> Ik heb een vraagje over de juiste maat van fiets.

> Ik ben kort van stuk 1.58 ik heb zollang ik leef nog nooit

> een fiets gehad waarbij ik mijn voeten op de grond kan zetten.

>

> Nu had ik een tijd geleden een tweedehands fiets gekocht die

> volgens die man de juiste frame maat had. Ik heb er precies

> 3x op gefietst en daarna is de fiets nooit meer uit de tuin

> vandaan gekomen. Ik voelde mij niet lekker op die fiets omdat

> ik vond dat ie net op een kinderfiets leek.

>

> Nu vandaag heb ik in een fietsenwinkel een nieuwe fiets

> gekocht, volgens de fietsverkoper is hij te hoog, maar ik kan

> er goed op fietsen en voel me er prettig bij. Einde van de

> middag ging mijn vriend ook even kijken bij die fiets en vind

> ook dat ik de kleinste framemaat van dames moet nemen. Ik heb

> 1 maatje groter , kan niet met mijn voeten op de grond maar

> voel me er prettig bij!! Ik begin nu heel erg te twijfelen

> wat moet ik doen? Het is een dure fiets en wil er lang

> plezier van hebben Wat is nu het verstandigste? Zal ik morgen

> alsnog de kleinere fiets proberen of toch op mijn gevoel

> afgaan en toch voor de zekerheid nog eens een proefritje op