Hema On the road fiets

• Marianne

Goedemiddag, ik heb een vraagje over de fietsen die de hema verkoopt. heeft iemand hier ervaring mee??

• freak

rommel!.. koop liever een 2ehandsje bij de plaatselijke fietsenmaker!..

• Marianne

Weet jij misschien wie de leverancier is van die fietsen??

Het volgende is namelijk gebeurt,5 weken heb ik voor mijn dochter een fiets gekocht bij de Hema:? Na 2 dagen was haar achter spatbord stuk ze is 13 dus ze kijkt echt wel uit en is er niet onvoorzichtig mee omgegaan.

Ik bellen met de Hema en na veel gezeur zou er een spatbord bestelt worden, want hun fietsenmaker zei dat kan je makkelijk zelf monteren.

Ik kreeg een telefoontje en het was binnen , nou wij ophalen bleek het dus een heel ander spatbord te zijn.

na heel veel heen en weer geruzie( moest€ 6,50 verzend kosten betalen) zei de bedrijfsleider breng de fiets maar en dan wordt hij gemaakt.

Zo gezegd zo gedaan, tot mijn verbazing halen wij de fiets op en heeft hij er 2 andere spatborden op gezet.

Daar nam ik dus geen genoegen mee want deze zijn niet hezelfde als die erop zaten.

Na wederom contact met de bedrijfsleider werdt mij vertelt sorry die spatborden zijn niet meer leverbaar.

Hoe is het mogenlijk, die fiets is pas nieuw ik ben nu dus laaiend.

maar wat nu ??

• Biker Paul.

Hoofdkantoor van de Hema inschakelen, Hema`s zijn franchise winkels die zich aan een hoop regels moeten houden en service zou in een hoog vaandel moeten staan !

De bedrijfsleider of wat dan ook zou zich vreselijk moeten schamen !

Feit blijft wel dat er meestal per filiaal maar enkele van deze fietsen worden aangeboden en dan is de koek echt op maar een passende oplossing waar beide partijen blij mee zijn moet er gewoon inzitten !!

Succes ermee, Paul.

• Marianne

De bedrijfsleider stelde mij voor, om en hier bij de fietsenmaker 2 nieuwe spatborden er op te laten zetten en dan kon de rekening naar de Hema.

Maar daar heb ik niets aan toch als die spatborden niet meer te leveren zijn kan hier de fietsenmaker ze toch ook niet bestellen.

Laat hij de fiets maar terug nemen ik zal voor € 349,- toch wel een andere knappe fiets kunnen kopen hoop ik.

Echt ik heb er een spijt van.

Het begon al goed de reserve sleutel paste gelijk al niet:?

Het bedrijf waar de garantie loopt zei o u heeft uw bon toch dat is de garantie ik heb de papieren opgestuurd en tot op heden niets gehoord maar ze ilde mij wel even een verzekering in mijn maag splitsen.

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

• Martijn

Maakt toch niet uit wat voor spatborden erop zitten?

• Marianne

Het probleem is opgelost,ik heb vanmiddag de fiets terug gebracht naar de Hema en heb mijn geld terug gehad.

Nu even opzoek naar een goede degelijke fiets, enne ik koop zoiets nooit meer bij de Hema of waar dan ook.

• Biker Paul.

Dat van die 2e hands was niet van mij maar het is wel een tip waar je wat mee kunt, fietsenmaker heeft heus wel eens wat leuks staan 2e hands maar je dochter moet het ook maar net leuk vinden………..ik denk dat je wel een paar winkels af zult moeten voor je wat gevonden hebt !

• Aad

Sorry Biker.P

gr Aad

• Anoniem

Ik ben zelf werkzaam in een HEMA.

Alle fietsen van HEMA worden geproduceerd door de Dutch Bicycle Group(DBG). Dit is een zeer kwalitatief bedrijf, die o.a. fietsen maakt voor grote zaken zoals Gamma, Karwei, Halfords, HEMA. Ook heeft DBG de fietsenfabrikant UNION in haar bezit.

Wanneer er een klant is bij ons met een fiets, bellen wij altijd met DBG, en komt er binnen een a 2 weken een monteur van DBG op de stoep die de fiets repareerd, en direct helemaal naloopt(alle schroeven vast, alles checken etc. etc.).

Dit gebeurd allemaal binnen de garantie voor de klant.

Het beste is dus om niet te bellen, maar om direct langs te gaan met uw probleem. De medewerkers in de HEMA zien dan het probleem, en zouden het met u eens moeten zijn dat hier iets aan gedaan moet worden.

Meestal is het met pas nieuwe fietsen zo dat de eerste periode onderdelen niet leverbaar zijn. Zo had ik dat pas met zijwieltjes, ik moest er 1,5 maand op wachten voordat de zijwieltjes geleverd konden worden. Wellicht is dit ook het geval met het spatbord dat u wenst.

Mocht uw hema erg moeilijk doen, adviseer ik u om een andere hema te bezoeken met uw probleem. (Een franchise hema zal waarschijnlijk ook makkelijker zijn dan een eigen vestiging van HEMA).

Succes ermee.