cross hybride

• Paula

Hallo Prikbord'ers,

Ik heb de zoekfunctie wat gebruikt, maar nog niet direct kunnen vinden wat ik zocht. Misschien dat jullie kunnen helpen.

Binnenkort ga ik 5 dagen in de week naar m'n werk fietsen (totaal 20 km voor heen en terug), en daar zoek ik een (energiezuinige :) licht lopende fiets voor, waar ik ook nog een keertje in de vakantie wat stoerder mee kan fietsen (bospad/bergen). Ik kwam daarmee uit bij een cross hybride.

Wie weet waar ik de (gangbare) merken als gazelle, batavus en giant in 1 winkel kan proeffietsen? En welke andere merken zijn een goede optie, voor dagelijks gebruik?

Bedankt!

Paula

• mieke

He paula,

Ligt er aan waar je woont. Goede fietsenzaken hebben over het algemeen bovenstaand merken wel staan. Denk verder aan koga (wel wat duurder) of trek.

• mikedeltagolf

Ik bezit sinds september 2005 een Jan Janssen Impress. Bij Jan Janssen kun je de fiets indivudueel samenstellen door keuze uit verschillende groepen, remsystemen, sturen, wielen etc. Tot nu toe zeer tevreden na 5000km

mikedeltagolf

• Biker Paul.

Goeie keus, Mike………ik heb de JJ lythos, geheel XT afgemonteerd !!

De fietsmerken zelf zullen niet te veel voor elkaar onderdoen, het grootste verschil zit `m meestal toch in de afmontage en als je dan ook nog eens een bospad wilt nermen, kom je op een fiets met een ATB groep uit !

Vanaf Shimano Deore wordt het pas echt goed, TY, Altus, Acera, Alivio, die zou ik laten staan ! Deore of LX voldoet in dit geval wel !

Een andere leuke optie is misschien een ATB met schijfremmen en een extra set wielen, 1 met terreinbanden en 1 met wegbanden, dan ben je volgens mij helemaal klaar en dan kan je pas echt het bos in :D

Succes met zoeken, laat ff weten waar je woont, misschien hebben andere bezoekers nog wel tips over een fietsenzaak bij je in de buurt !!!!

• Paula

Ik woon in Amsterdam, kom regelmatig in de buurt van Almere en ook Eindhoven is een optie voor mij. Wat ik tot nu toe heb gezien in de standaard fietstenwinkels is dat ze maar 1 of 2 cross hybrides hebben staan. Dit zijn (nog?) niet echt de gangbare fietsen blijkbaar. Omdat ik ze graag met elkaar wil vergelijken (fietscomfort/licht fietsen) zou het leuk zijn een winkel te vinden waar ze meerdere merken hebben staan om wat proefrondjes te kunnen maken.

Ik ken Jan Janssen Impress niet, maar zal ik ook eens naar gaan kijken.

Mijn budget ligt max 900 euro's… maar rond de 750 zou leuk zijn.

Bedankt weer voor jullie reacties!

Paula

• Biker Paul.

Hou het dan maar op een fiets van € 750,- en leg de overige € 150,- neer om kleding en schoenen en een helm van te kopen (ik denk dat je tekort komt)

Gazelle Torrente in damesmodel misschien ??

• E.Bonhof

Hallo,

Heb voor dezelfde moeilijke keuze gestaan. Wil er 24 KM per dag mee fietsen naar mijn werk en daarnaast ook nog in mijn vrije tijd door de bossen mee toeren.

Ik kwam op de Trek 7300. De prijs viel mij gunstig. 499 Euro. Voor iets meer geld heb je de Trek 7500, ook een uitstekende fiest.

Woon zelf in Breda en fietsenwinkel Louis van Dijk aan de Tuinzigtlaan heeft een stuk of 18 cross hybride fietsen staan en geeft je een eerlijk advies.

Succes met je / jullie aankoop