Sleutel kwijt

  • cor

    Beste mensen,

    Natuurlijk heeft niemand uit de eerste hand ervaring met openbreken van een fietsslot, maar wellicht hebben jullie via via gehoord …

    Wat wil het geval. Ik ben mijn sleutels kwijt van mijn fietsslot en ik moet nu slot openbreken, maar hoe? Ik hoop dat iemand me kan helpen. Het gaat trouwens om zo´n standaard axa slot dat aan de fiets vast zit.

    bvd

  • Biker Paul.

    Slijptol ????

  • ab

    Je kunt ook een sleutel bestellen, als je je sleutelnummer nog weet tenminste.

  • pieter

    Ik vind het slim als mensen dat doen als ze de eerste sleutel kwijt zijn. Veel fietsenwinkels leveren deze service.

    Anders is de slijpmachine nodig. Helaas loop je dan een groot risico je fiets te beschadigen. Als het slot een SL 9 (oid, met montageplaat) is krijg je nog meer problemen met het verwijderen. Dat type slot is erop gemaakt om het fietsendieven heel lastig te maken. Om dat slot te verwijderen moet het achterwiel worden verwijderd, en met een speciaal sleuteltje moet dan het slot worden losgemaakt. Een hoop werk en dat kun je voorkomen door reeds bij verlies van het eerste sleuteltje een nieuw te bestellen.

  • Joop

    mmmm…….

  • Wieke

    Mijn fietssleutel was een keer in het slot afgebroken en toen hoorde ik van een kennis het volgende.

    Giet minimaal driekwart flesje nagellakremover (met aceton) in je slot. Zorg dat alles goed nat is geworden. Wacht een minuutje en ga dan met grof geschut (hamer oid) het slot te lijf. Klinkt raar, maar het slot zal inderdaad kapot breken. Het enige nadeel is dat je een nieuw slot moet kopen…

    Het werkt echt!

  • pieter

    Veelvoorkomend probleem, die afgebroken sleutel. Hiervoor is nog een andere methode, en wel zonder het slot te vernielen: maak met het afgebroken deel van het sleuteltje het slot open; meestal lukt dat nog wel. Vervolgens het slot op de normale wijze verwijderen van de fiets, dat valt echter bij sommige types (bv voornoemde SL9) niet mee, maar bij openbreken dmv hakken zagen slijpen moet dat ook. Dan doe je het verwijderde slot weer dicht (daarvoor weer het afgebroken stukje sleutel gebruiken ivm het draaien) en dan ga je met de kant waar het afgebroken stukje ziet omlaag op een stevig houten voorwerp slaan (eentje waar wel een deukje in mag komen) en dan komt het stukje sleutel er meestal wel een stukje uitsteken, waarna je het er met een pincet uit kunt trekken. Deze methode is uitsluitend geschikt in gevallen waarbij een reservesleutel aanwezig is, of het sleutelnummer nog afleesbaar is op de afgebroken sleutel. Het slot raakt hierdoor niet zodanig beschadigd dat het vervangen moet worden (mooier wordt het er ook niet van), het terugzetten op de fiets plus bijbestellen van een sleutel volstaat. Bijkomend voordeel: je loopt minder risico op het beschadigen van je fiets. Ik heb al heel wat keren op deze manier het probleem van afbrekende sleutels kunnen oplossen. Het lukt niet 100%.

  • amber

    ik ben me sleutel kwijtgeraakt maar kan ik gan een sleutel bestellen die erin past ik heb het nummer opgeschreven die op het slot staat.

  • Marcel

    Hallo, ga met je fites naar de fietsenmaker, of naar een goedee schoenmaker die ook sleutels maakt, die heeft hem binnen 5 min open, ook kan je daar je sleutel laten copieren, kost 1 derde van een sleutel bestellen.

    suc6 ( een schoenmaker) :-))

  • sanaa

    hallo

    ik ben mijn sleutels van mijn spaakslot kwijt en ik weet niet wiens hulp ik moet vragen wie kan mij helpen het open te breken?

    ik wil het graag weten alvast bedankt