Fietsen van Basel naar Meppel

• h.s.

Hallo allemaal,

Wij waren van plan deze week in Oostenrijk te gaan fietsen,maar helaas door fam omstandigheden kan dit niet doorgaan,jammer. Nu hebben wij onverwachts gisteren een alternatieve fietsvakantie in onze gedachten.

Wij gaan met vrienden met de auto op 5 aug naar Zwitserland,gebied Wallis,plaats Verbier voor een weekje,dit was al lang gepland.Nu is de bedoeling,14 dagen extra fietsvakantie te plannen,aansluitend met de bovenstaande autovakantie.

De vrienden gaan dan met de auto terug naar Meppel.

Wij zijn fietsers van ongeveer 50 en 50 plus,ervaring met fietsen in het buitenland; het zwarte woud en omgeving/moezel/eilfel,elke keer weer daar(fietsend) terug komend naar ons vakantieadres (rondjes van 50/70km),vorig jaar hebben wij de donauroute gefietst,voor het eerst de bagage mee genomen op de fiets,dit is ons zeer goed bevallen.(ruim 350km in 5 dagen).Ons plan is langere fietsenvakanties te maken.

Mijn vrouw houdt meer van vlakke ritten tot een beetje steil.Dus kortom steile bergen vermijden.

Ons plan is in de fietsvakantie ongeveer 70 km per dag te fietsen met een paar rustdagen.(afhankelijk van het weer).Duur,ongeveer 14 à 15dagen,omgerekend willen wij dan ongeveer 850 à 900 km fietsen in 14 dagen.Op 12 augustus vertrekken wij met onze vrienden met de auto van uit Verbier richting Basel of verder in duitsland om ons daar te gaan droppen en de terugreis van ongeveer 850 km fietsend af te leggen naar Meppel!!!

Overnachten in pensions/zimmerfrei (geen campings).

Hoe te Fietsen????????

Wij denken aan Paul Benjaminsroute ,van Basel naar Maastricht en dan het fietserpad volgen richting omgeving Meppel.

Wij willen onze fietsvakantie niet laten bederven door steile bergen/heuvels.

Met welke taal kunnen wij uit te voeten;Duits/Engels,geen FRANS!

Beslist niet meer dan 70/80km op een dag.

Met het bovenstaande verhaal roep bij ons vele vragen op!!!!!!!

Heeft iemand ervaring met deze buitenlandse route?

Hopelijk zitten er geen vreselijke lange steile hellingen in.

Wij hebben geen ervaringen met het fietsen in Frankrijk,Luxemburg,België, Kan ik in deze landen makkelijke overnachtingadressen vinden in de vorm van zimmerfrei zoals in duitsland en in nederland(vrienden op de fiets,BB!!!!).

Waar moet ik ongeveer beginnen om tot ongeveer 850 km te fietsen in 14 dagen ??

Zijn er misschien nog mooier/beter routes.

p.s Aan het materiaal zal het hopelijk niet aan liggen

voor een mooie fietsvakantie,wij hebben n.l. nieuwe trektochtenfietsen (trekking) gekocht en waterdichte ortlieb tassen.

Alvast bedankt voor jullie reacties,

gr HENK.

• j.r.

reactie volgt.

• h.s

Ik heb nu ook vele reisverhalen gelezen op het internet,maar is er ook een terug reis beschrijving van deze route,daarnaast zijn er nog ervaringen betreffende overnachtingen bij pensions,bb,“zimmerfrei”.

gr henk