zere hand op het stuur

• Trijn A.

Hallo mensen,

Ik bezit een Giant Leader toerfiets met dual drive versnellingssysteem.

Meestal heb ik last van een pijnlijke rechterhand als ik wat langer fiets en de laatste tijd fiets ik veel, plm. 4 of 5 keer p.w tochten van 30 tot 85 km. Het stuur is een beetje gebogen maar de handvatten zitten toch tamelijk recht, misschien dat daar het probleem zit. Met mijn vorige fiets, waar een gebogen stuur op zat, had ik het niet, maar vóór ik een nieuw stuur aanschaf (ik neem aan dat dat mogelijk is met die dual drive en draai-shifters) wil ik hier vragen of anderen dat probleem ook kennen en wat ze eraan gedaan hebben. De frame maat en zithoogte zijn goed en ik heb het stuur al in verschillende posities gezet wat niet helpt.

Groeten van Trijn

• ab

Is het een handvat met een vleugel? Zo ja, laat deze dan beter afstellen. Anders moet de shifter gedraaid worden.

vr. groet

• Trijn A.

Ab,

Ik weet niet wat je bedoelt met een vleugel, althans niet bij een handvat maar het is een handvat dat in het midden rondom boller is en het is gedeeld, d.w.z. de shifter is maar het halve handvat.

Groetjes, Trijn

• ab

Vraag maar eens bij uw fietsenzaak naar handvat met vleugel. Hierdoor rust de handpalm meer.

• Trijn A.

Dan denk ik dat ik nu weet voor voor handvat dat is, ik ga ernaar vragen, hoop dat zo een kan met die draaishifter, in elk geval bedankt voor de reacties,

Groet, Trijn