Terugtraprem met versnelling 28"

• lorg

Ben geen echte fietsenfanaat maar terugtraprem met versnelling is fantastisch!

Wie kan mij helpen ik zoek er een in zeer goede staat of nieuw..

Martijn

• ab

graag woonplaats vermelden en max. prijs

• lorg

Ab,

Ik heb zeker interesse woon in adam en ben bereid een goede prijs te betalen.

Alle waar naar zijn geld toch.

Ik reis het hele land door dus geen probleem.

is ie nieuw of gebruikt en nagezien

Martijn

• ab

is nog volop leverbaar van diverse merken. Gewoon ff bij je fietsenmaker zien.

• lorg

Ab,

mijn fietsenmaker zei van niet; ik kreg de indruk dat jij er ook een hebt.

Martijn

• ab

Diverse merken o.a. gazelle, altra enz. hebben ze gewoon in hun programma zitten. Het kan zijn dat ze misschien niet direct leverbaar zijn. Maar een ding is zeker, het wordt nog gewoon gemaakt. Hoewel er weinig vraag naar is.

• pieter

Hoeveel versnellingen had je gedacht? 2,3,4,5,7,12 of 14?

Allemaal te koop (geweest). Ik heb er zelf één met 7 versnellingen (sachs, ook leverbaar: shimano)

2 versnellingen (duomatic zonder kabel) zul je niet meer tegenkomen, en ik weet een Union damesfiets met 12 versnellingen (uit de productie wegens onbetrouwbaar). de 14 (rohloff) is schreeuwend duur, maar wel hartstikke goed. 4 versnellingen (shimano nexus) wordt sinds kort helaas niet meer gemaakt.

3 of 5 versnellingen is het meest gangbaar. Neem dan bij voorkeur die met een Sachs (=sram, torpedo) naaf, die functioneren het best. Uiteraard zit er een prijsverschil tussen.

In Duitsland is terugtraprem met versnellingen heel gewoon op de stadsfiets.

• lorg

Pieter,

bedankt…

is het handig om dit in Duitsland te kopen ..

weet ijj een internetshop …

martijn

• pieter

De meeste fabrikanten hebben deze types wel degelijk in de catalogus staan, ook voor de Nederlandse markt. Veel fietsenmakers verkopen echter liefst de fietsen die al in de winkel staan en vertellen dan als een soort smoes dat het gezochte type niet te koop is.

• ab

Maar gelukkig niet alle fietsenmakers.