Vraagje over 28 en 26 inch.

• Wendy mv Jeremy&Dana

Op een normale standaard fiets heb ik 28 inch en een frame van 53 cm.

Nu ben ik op zoek naar een andere fiets en ik krijg er 1 aangeboden van 26 inch…moet ik nu toch een framemaat aanhouden van 53 cm of moet deze hoger zijn? (zo ja hoe hoog?)

Alvast vriendelijk bedankt.

• ab

ja, gewoon aanhouden.

• pieter

Ik zou me tien keer bedenken voordat ik overstapte op een (gewone) fiets met 26 inch wielen. Zo een fiets voelt al gauw te klein aan. 53 cm is lang niet de laagste framemaat bij 28 inch wielen. Ik ken ze vanaf 46 cm, en daar kunnen mensen op van 1m45 en nog kleiner. Tegenwoordig is 26 inch meer gebruikelijk bij kinderfietsen. Alleen doen als de aangeboden fiets (bijna) gratis is, of als je kleiner bent dan 1m50.

• Wendy mv Jeremy&Dana

Ik ben zelf ongeveer 1.73 maar heb nog al kleine benen want een frame van 56 daar pas ik dus echt niet op :?

En ik wil graag met een kind achterop fietsen dus vind ik het wel belangrijk dat ik normaal met me voeten op de grond kan.

Maar ik kan dus beter door blijven zoeken naar een fiets met 28 inch wielen.

*ga maar weer verder speuren*

• david

gewoon ff proberen hoe t zit …

als je lekker zit … kan je t gewoon doen

david

• The joker

sparta amazone heeft ook 26" wielen en is gemaakt voor kinderzitjes (idee mischien)