duofiets fo side bij side fiets voor volwassenen

  • Chantal

    Mijn broer is 38 jaar en geestelijk en lichamelijk gehandicapt.

    Hij is graag buiten, maar kan sinds enige tijd niet zelfstandig fietsen.

    Op het internet zijn de duofietsen of side bij side fietsen vanaf 3000 euro geprijsd.

    Dit is niet te betalen voor iemand met een uitkering.

    Kan iemand mij vertelllen of er een subsidie voor te krijgen is en waar je de beste kunt kopen/huren? Wij hebben de WVG al geprobeerd en ze vertelden dat mijn broer de fiets niet krijgt, omdat het niets bijdraagt aan zijn zelfstandigheid. Hij moet dan namelijk altijd iemand meenemen,

    Bedankt

    Chantal

  • Gerrita Veldkamp

    Hallo Chantal

    Ik weet niet waar u/julie wonen maar ik werk bij de thuiszorg Icare in Elburg.

    Nu is het dat wij 3 van deze fietsen uitlenen voor een vergoeding naar wens.

    Deze fiets kun je per uur of

    halve/hele dag lenen. Mocht u/jullie nog meer willen weten dat mail mij maar.

    HG Gerrita

  • pieter

    Heel af en toe staat zo een duo-fiets op marktplaats, meestal bij de driewielers, maar soms ook bij de tandems, ze zijn immers tweepersoons. Wat bij de tandems ook wel eens staat, zijn driewielige tandems, waar je dus achter elkaar zit. Misschien is dat een mogelijkheid. Een gebruikte hoeft beslist geen 3000 euro te kosten.

    Ik heb beide types weleens bestuurd, en merkte wel dat de driewieltandem erg dribbelde, dwz de zijkant van de weg opzocht, moeilijk te besturen dus, het kan dit exemplaar zijn geweest. De side by side was een hele leuke ervaring, ik heb de spatische persoon ook laten sturen en dat ging ook goed. Uiteraard kan dat voor jouw broer anders liggen.

  • Kees Burger

    Hoi Chantal,

    Ik ben erg benieuwd of je al een duofiets hebt aangeschaft.

    Ook ik ben op zoek naar een duofiets.

    Ik wil graag weten of jij mij nu kan helpen aan een adres.

    Waar kan ik een duofiets aanschaffen?

    mvrgr. Kees

  • Albert Bolink

    chantal bedoel je deze :

  • M Koerts

    Ik ben op zoek naar een duofiets of side by side fiets , wie weet waar ik deze kan kopen.

    Minie

  • Janneke Boevink

    Beste Gerrita,

    Wij zoeken naar een duofiets die we voor enkele dagen zouden kunnen huren in Apeldoorn (we kunnen hem komen halen). Kun je via mail met ons contact opnemen voor meer informatie? Bijvoorbeeld of dit nog steeds kan (jouw bericht is van juni 2010); of er elektrische hulpaandrijving op zit en hoe we dit kunnen regelen.

    Alvast bedankt.

    Met vriendelijke groet, Janneke Boevink

  • hessel knook

    ik zoek voor mijn gehandicapte dochter een duofiets.

    het mag ook een oude zijn,deze kan ik zelf opknappen

  • arjen

    Hallo Allemaal.

    Ben ook op zoek naar een duofiets- site by site fiets.

    Als het mogenlijk is met een motortje.

    Ieimand een idee waar deze tweedehands te koop is.

    Groeten Arjen

  • Albert Bolink

    Ik denk dan toch wel aan marktplaats of marktplazza , of eventueel speurders.