Advies gevraagd bij aanschaf racefiets

• pkouwer

Ik ben me, zoals in een eerder topic te lezen is, aan het orienteren om een racefiets aan te schaffen (tweede hands). De bedoeling is om met ca. ? 150,- mezelf er van te overtuigen dat dit is wat ik wil gaan doen om mijn conditie op peil te brengen/houden.

Momenteel maak ik wat tourtjes op de huis-tuin-en keukenfiets, maar dat is ook niet je-van-het. Via marktplaats ben ik

deze advertentie tegengekomen:

http://koopjes.marktplaats.nl/fietsen_en_accessoires/racefietsen/48038178.html

Graag zou ik willen weten of dit iets is om, ca. 2 jaar vooruit te kunnen (letterlijk & figuurlijk ).

Ik heb gezien, zo newbie als ik ben, dat er ook pedalen zijn met click-schoenen. De genoemde fiets heeft dat niet, maar ik denk niet dat dat een belemmering kan/mag zijn ? Mij gaat het er in eerste instantie om dat het een goede fiets is waar ik nog even mee kan doen (Giant goed merk ??) en dat ik er plezeier in krijg. Daarna zien we weer wel.

Graag jullie advies…

Mijn dank is alvast enorm groot…

• Biker Paul.

Heb je geen goede fietsenzaak in de buurt waar je voor een leuke 2e hands kunt gaan kijken ? Lijkt mij dat je dan wat meer zekerheid in huis haalt………

Als je budget beperkt blijft tot die € 150,- zit er niets anders op maar toch !

Giant is wel een `goed` merk, daar kun je niet echt de mist mee in maar dit is natuurlijk geen nieuwe !

Succes ermee, Paul.

• pkouwer

helaas blijft het budget steken op de genoemde € 150,- en het hoeft absoluut geen nieuwe te zijn, dan was ik idd. wel naar de fietsenmaker gestapt. Het gaat mij erom dat ik nog even vooruit kan.

• Biker Paul.

Mocht je overgaan tot de koop van deze fiets, neem dan iemand mee die er `verstand` van heeft………….Iemand die kan zien hoe de staat van de fiets is, 2 weten meer dan 1 toch ?

• pkouwer

maar als je het zo ziet, wat is dan de eerste indruk ?

• Biker Paul.

Als ik het plaatje zo zie, lijkt het mij er wel goed uit zien………..

Maar dat is op het eerste gezicht !

• pieter

Let je wel goed op de framehoogte? die is juist bij racefietsen heel belangrijk. Aan klikpedalen moet je wennen. Mij is het niet gelukt; ik gebuik toeclips. Ook niet ideaal.

• Biker Paul.

Toe-clips lijkt me echt een drama, ik rijd met volle tevredenheid met Shimano SPD-pedalen. Het `werkt` wat makkelijker als een toe-clip en je hebt je handen niet nodig om eruit te komen……………je weet het, als je valt, valt het tegen……

En IDD de maat van het frame moet echt goed zijn, je zadel en stuurpen kun je wel veranderen maar toch !

• Joe

Ik ben ook op zoek naar een 2de hands racefiets en zag er een met Look pedalen. Ik neem aan dat dit klikpedalen zijn, maar sowieso vraag ik me af of dat betekent dat je er niet normaal mee kan fietsen op bijvoorbeeld gympies.

Ja, zo weinig verstand heb ik er nu van !

• Biker Paul.

Is niet aan te raden, deze pedalen zijn om te duwen maar tegelijkertijd kun je ze ook omhoog trekken, het werkt dus dubbelop ! Je kunt heus wel met je gympen fietsen dan maar het rijdt vreselijk oncomfortabel. Pedalen kun je makkelijk vervangen, dat wel………………je fietsenmaker kan je precies vertellen hoe het zit !

Kun je daar meteen kijken voor een goeie 2e hands !

Succes, Paul.