Tja,
Wij hebben hem nu een paar maanden, fietsen er een aantal keren per week mee , met 2 kinderen, en verder is de fiets goed gemonteerd (door mijzelf).
Hij staat altijd binnen, en wordt dus niet echt nat. (alle fietsen hebben zeer veel te leiden van constant buiten staan.)
Ik merk verder dat de schroeven van RVS zijn, en heb alles extra in de vet gezet.
Mijn conclusie, prima fiets voor de freq. Waarin wij hem gebruiken. Is wel e.e.a op aan te merken, maar dat zijn de fietsen van bakfiets.nl ook (en 3x zo duur). Mijn idee, bij een regelmatig gebruik, en goede montage, geen problemen ondervonden. (behalve de banden, zijn typisch voor de Chinese markt gemaakt, (zijn banden die je ook op een mountainbike vindt, niet ideaal voor in de stad..)
Verder zijn mijn kinderen niet zwaart, en vervoer ik 2 kinderen in de bak (totaal 25 kilo + boodschappen). Zelf ben ik ook niet zwaar (70 kilo), en het frame houdt het ook prima.
Verwacht dus geen Bakfiets.nl, maar voor de prijs een prima fiets. (zie verder mijn reactie van de 22e augustus hier onder.).
p.s.
Ik denk dat de bakfietsmarkt in Amsterdam anders is, dan bij ons. Ik denk dan ook dat een aantal mensen (lees fietsen handelaren, die flinke marge maken op fietsfabriek, en bakfietsweb) niet zitten te wachten op deze concurrentie. Een soort van marktbescherming dus.
Je moet het zelf weten wat je beslist, maar wij hebben geen spijt van de aankoop. Als je er maar goed mee om gaat.
Suc6 met je keuze!
Groet, Herman