Engeland

• Joris

In Juni 2007 wil 10 dagen gaan fietsen in Engeland. Wie weet wat de goedkoopste Ferry is van Hoek van Holland naar Harwich. Elke Engeland fiets info is welkom.

Groet Joris.

• pieter

Van Hoek van Holland naar Harwich is er maar één veerdienst, de Stena lijn. Sterker nog: er is maar één schip voor passagiers, en dat vaart twee maal daags heen en weer. De tarieven zijn afhankelijk van het seizoen.

Er zijn andere veerdiensten, bv vanuit Europoort of vanaf IJmuiden. Er rijdt ook de trein door de kanaaltunnel. Eerst met de Thalys mee en in Brussel overstappen; ik weet niet hoe het zit met fietsen meenemen.

• Biker Paul.

En wil je nog met de HSS mee? Dan moet je wel opschieten want 8 januari wordt ie uit de vaart genomen IVM de dure dieselprijzen…………

Er komen dan wel 4 afvaarten per dag voor terug, meestal vrachtverkeer !

Succes ermee en een fijne vakantie in de UK.

• pieter

Dat was nieuw voor mij! De website van stena vermeldt het.

De dienst met deze schuit begon al met veel kinderziektes in vooral technische zin. Ook een vervangende boot uit Ierland had er last van. Ik ben zelf een keer helemaal via Frankrijk moeten (auto)rijden toen het ding het weer eens niet deed.

• Biker Paul.

Ik heb makkelijk praten, ik woon in Maassluis……….8 km. fietsen en ik kan zo de boot op……..

Weet nog niet precies wat het in de toekomst gaat worden in de Hoek maar die HSS is zo kikken !!! Jammer dattie weggaat !

• erik

Vliegen kan goedkoper dan met die trein tegenwoordig…….. Ik vond al retourtjes voor 85 euro (amsterdam-London)

• pieter

die 85 euro… is dat inclusief de toeslagen? anders komt dat bedrag er zomaar nog een keer bij.

Fietsen op het vliegtuig meenemen gaat niet zomaar.

• erik

Ja, deze is met Easyjet Amsterdam-Gatwick vv.

Vluchttarief per volwassene/kind €51.76

(per persoon)

Plus luchthavenbelasting en toeslagen per volwassene/kind €31.00

(per persoon)

Totaal te betalen:

1 volwassene

€82.76

(totaalbedrag)

• Martin E. van Doornik

De Thalys neemt helaas geen fietsen mee! Een stomme fout van de bedenkers van de HSL-lijn…. Daarom ben ik bijvoorbeeld per vliegtuig naar Parijs gegaan voor een fietsvakantie in Frankrijk. In Frankrijk zelf kunnen de fietsen gratis mee in de trein, tenzij er een fietslogo op de wagen staat.