Een paar gram verschil tussen een plastic of metalen bandenlichter is net zo te verwaarlozen als je het gewicht van één boterham tot je neemt tijdens het fietsen. Als je tegen een boom of zo gaat plassen, ben je ook meteen een halve kilo kwijt….
Ik ben al 37 jaar liefhebber van fietstochten in het buitenland, nu ben ik bijna 56 jaar. Altijd nooit meer dan totaal 14 kilo bagage, want ik overnacht in jeugdherbergen. Geen tent mee dus.
Gisteren heb ik een lekke band gehad tijdens het woon-werk verkeer in stad Groningen: door een glasscherf tussen de vuurwerktroep op straat. Wiel eraf en met de trein verder naar huis en daar geplakt. Met de goeie ouwe metalen bandenlichters!
Suc6 met je fietstocht in de Alpen! Het is altijd mooi om daar te fietsen en vroeger heb ik ook gefietst in Zwitserland en Oostenrijk. De Splügenpas naar Italië kan ik je aanbevelen. Maar neem wel warme kleren mee! Zelfs eind mei 1974 heeft het in Graubünden nog gesneeuwd, daar was ik op mijn fiets onderweg.
Afgelopen september heb ik nog vier weken door Zweden gefietst. Prachtige en fotogenieke ‘Indian summer’-landschappen: zonnige herfstkleuren onder staalblauwe luchten.