nieuwe hybride kopen

• pieter

Help! Ik ben bezig om een nieuwe hybride fiets uit te zoeken. Me 7 jaar oude Giant mag er onderhand een keertje uit. De fiets komt er alleen met mooi weer uit, ja echte mooi weer fietser. Wordt vooral gebruikt vor op het asfalt en 1 of 2 maal per jaar in duitsland veel verharde zand/grindpaden en heuvels. Vandaar dat ik toch wel in de hybride fietsen blijf.

Het oog is gevallen op 2 exemplaren..

Giant Freerider DX a 799 voorzien van shimano deore

Batavus Jakima voorzien van Shimano Nexave T300 a 639 (aanbieding model 2006)

Gazelle Florence 779 (aanbieding model 2006) voorzien van Sram dualdrive.

Door de prijs ben ik geneigd naar de Batavus te gaan. Inmiddels op alle drie gefietst en ze rijden allemaal goed. Nu adviseerde de fietsenmaker mij de Freerider ivm het schakelsystem etc. Maar goed het is 160 euro duurder. Is er iemand mij hier wat advies in kan geven, vindt het erg lastig en heb er geen verstand van. Bedankt!!

• pieter

Hallo naamgenoot: Voor wat betreft de Gazelle heb ik het volgende: Dualdrive combineert wat mij betreft de nadelen van de derailleur (vooral in het kader van onderhoud) met de nadelen van de versnellingsnaaf (zwaardere loop en ingewikkelde techniek) zonder gebruik te maken van de voordelen die beide systemen wel degelijk hebben, maar dan wel los van elkaar.

In jouw geval zou ik beslist naar een type gaan met complete derailleurschakeling.