Op zoek naar een nieuwe toerfiets kwam ik de union montagna tegen.
Lijkt me een goede fiets voor een goede prijs
heeft iemand ervaring of advies met/over dit merk
Kwaliteit is in het algemeen wel redelijk,wordt veelal verkocht door Halfords,en wordt ook wel geleverd door kleine detailisten die verder geen A-merken in hun collectie voeren.Union komt van oorsprong uit Nieuwleusen is daar uiteindelijk in de periode 1997-2001 om zeep geholpen door de Winning Wheels Groep Toen is het overgegaan naar Lacrom,en tegenwoordig is Union afkomstig van DBG,de Dutch Bicycle Group,in de vakhandel ook wel spottend de “Dutch Barrel Groep” genoemd…….
Nog niet duidelijk is, welke kant het opgaat met Union; een vertegenwoordiger meldde mij dat DBG met Union “upmarket” wil, maar een verhuurder stuurde alle (tientallen) Union huurfietsen terug omdat ze voor de verhuur niet geschikt bleken, ook al vanwege de algehele tegenvallende kwaliteit.
Dat wijst er eigenlijk op dat Union in kwaliteit helaas dreigt mee te gaan in de dutch barrel groep. Dat hebben ze met Kaptein ook gedaan. Dat waren vroeger fatsoenlijke Unions en tegenwoordig DBG barrels.
DBG: Ranger, Maxwell, Limit en een heleboel andere namen van matige kwaliteit tweewielers die bij de (bouw)supermarkt te koop zijn.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?