Welke fiets is het meest geschikt voor mij?

• Floris

Hallo,

Nadat ik jaren in de auto heb gezeten en nu toch echt een buikje krijg word het tijd dat ik een fiets moet gaan kopen, ik kijk er eigenlijk erg naar uit! alleen mijn budget is niet zo heel groot, ik ben bang om 2dehands te kopen omdat ik niet op een gestolen fiets wil rijden,dus: ik zoek een nieuwe fiets, ik rijd voornamelijk in de stad, weet niet of ik een fiets nodig heb met veel versnellingen ofzo, ben eigenlijk na jaren niet fietsen een fietsanalfabeet geworden.

Welke merken zijn er goed en betaalbaar?

Ik had al begrepen door hier een beetje rond te kijken ik geen ranger of limit moet kopen.

Bedankt alvast!

groeten FLoris.

• Biker Paul.

Haai Floris, Misschien is het een optie om via je werk (?) deel te nemen aan een fietsplan ? Tweedehands kan best wel als je `m maar in de fietsenwinkel koopt, heb je nog wat garantie ook en een goed nagekeken fiets !

Winkels als Fietsgigant en 12gotrading (marktplaats) zijn ook nog wel eens goedkoop maar ik heb daar zelf geen ervaringen mee………

En je kan eens op www.cube.eu kijken voor een trekking of hybride bike of nog sportiever, een ATB en morgen de Telegraaf kopen voor de fiets-special !

• pieter

Een tweedehandsfiets kan wel; het kleinste risico op gestolen waar loop je dan bij de officiele fietsenwinkel. Gebruikte fietsen staan in heel veel gevallen buiten, naast de deur. Bij de officiele fietsenmaker betaal je iets meer, maar die zal je (meestal) geen rommel verkopen. Je weet al wat je niet wilt hebben, je zult de bekendere merken ook wel kennen.

• Floris

Nou vandaag rondgekeken en veel gesproken met fietsen handelaren, ik ben bij 6 winkels geweest, ik het nu een puch fiets gezien, de man zei dat het een prima fiets was, maar bij een andere zaak zeiden ze dat puch echt een waardeloos merk is(begon hij zelf over), en daar heb ik trek fietsen bekeken, hele mooie fietsen al zeg ik het zelf, maar wel weer duurder dan die puch.

Weet dus niet zo heel goed waar ik goed aan doe, mijn vrouw kan via haar werk mischien een fiets kopen, ik zelf niet, dus het kost toch wel een berg spaargeld, ik vind de merkfietsen eerlijk gezegt schandalig duur, maar ja daar is niks aan te doen, dat heeft natuurlijk met het kunstmatig hooghouden van de prijs te maken.

Batavus vond ik in vergelijking met de trek niet bijzonder, ja bijzonder duur, ik vond het een beetje een oude l….n fiets voor 499,- de trek was duurder, de puch die ik heb gezien was 350,-

Bedankt voor jullie reacties tot nu toe, zit zelfs ook nog te denken aan een mountainbike, die waren een stuk goedkoper(verbaaste me) maar het pretige van een stadsfiets is weer dat hij onderhoudsvriendelijker is, ach ik hoef niet 123 een fiets te kopen.

Groeten maar weer,

• pieter

Je noemt Puch, en dat merk heeft vele gezichten; er zijn modellen die geen steek beter zijn dan de rommel uit de Barrelgroep (DBG, Ranger en Maxwell) maar er zijn er ook die het een stuk beter doen. Alle waar naar zn geld.

In mountainbikes is ook een hoop rommel te koop, ook met merknamen die vroeger heel goed bekend stonden.

Waar wil je die fiets voor hebben? Voor een krantenwijk heb je een andere fiets nodig dan voor wielrenwedstrijden, en daar zit een heel scala aan mogelijheden tussenin.

• Floris

Het word gewoon een fiets om me te verplaatsen in de stad, gewoon om de auto wat vaker te laten staan, en natuurlijk in het weekend om lekker met mijn vrouw een tochtje te maken, lekker buiten lekker fietsen.

• Floris

Weet iemand nog een zaak in Zuid-Holland waar ze nog 2006 modellen in de uitverkoop hebben?

• Biker Paul.

Misschien moet je Mega-bike in R`dam ff proberen………….

Die heeft meestal nog wat staan.

• mikedeltagolf

Ik heb mijn batavus florence als uitgelopen model bij de stationsfietsenstalling in Leiden gekocht. Rijdt hiermee 3500km per jaar door weer en wind. Eén x per jaar onderhoud in de stalling, 4x poetsbeurt en rijden maar. Overigens prettige zaak, goede service. Je brengt je fiets , gaat per trein naar je werk en als je terugkomt is ie weer klaar.

• ron

Ik heb ook mijn fiets gekocht bij oldenburger in lieden niets anders dan lof voor deze zaak www.fietspoint.nl