RALEIGH HYBRIDE/MOUNTAIN BIKE met 21 versnellingen

• Linda mv Kaylee en ?

Hallo,

Is er iemand die verstand heeft van fietsmerken?.

Ik heb het oog laten vallen op een Raleigh hybride/mountain bike. Is er iemand die het merk kent en mij er wat over kan vertellen. Is het een goed merk, of kan ik beter een gazelle of iets dergelijks doen.

Hoop op reacties,

vrgr,

Linda

• Biker Paul.

Raleigh is het huismerk geworden van de Bike-totaal winkels, je kunt op de site zelf je fiets (iig je mountainbike) samenstellen. In de basis zijn ze redelijk goedkoop maar als je gaat upgraden naar betere spullen, ben je heeeeeel wat meer kwijt en dan kun je volgens mij beter voor wat anders gaan kijken !

Maar je koopt in elk geval bij een `goeie` fietsenzaak en dat is ook wel wat waard !

Suk6 ermee, Paul.

ps: als je een ATB wilt? vraag het eens op het mountainbike forum !

• Jan

Linda,

Oorspronkelijk is Raleigh een Engels merk, maar de laatste jaren worden ze ook bij andere fabrieken gemaakt om beter op de locale markt in te kunnen spelen. Zo zijn ze in Nederland enige tijd bij Gazelle gemaakt, maar tegenwoordig niet meer.

Ook zijn er Raleigh's gemaakt in Frankrijk en Duitsland. In Amerika is ook een Raleigh fabriek, Raleigh USA genaamd.

Het hangt dus helemaal van het bouwjaar en typenaam van de fiets af hoe de kwaliteit is. De Raleigh's, “made by Gazelle” zijn kwalitatief prima en zijn te herkennen aan het kroontje op de transfer boven de trapas.

Succes ermee.