nieuwe fiets voor zwaargewicht?

• Marloes

Ik ben een vrouw ‘met een maatje meer’ en op zoek naar een fiets die geen moeite heeft met mijn gewicht. Wie heeft er tips voor mij?

Vereisten zijn in ieder geval:- er moet een kind achterop de bagagedrager kunnen meerijden

- ik wil perse een terugtraprem, versnellingen mogen maar hoeven niet!

- in verband met deelname aan een fietsplan mag hij maximaal ?750,- kosten

Alvast bedankt voor de moeite!

• willempie

kijk op www.batavus.nl voor de personal bike delivery is een sterke fiets die erg goed rijd,hebben er zelf ook 1,ideaal voor de kinderen achterop omdat er een verlengde bagagedrager op zit ,en de fiets met terugtraprem kost adviesprijs 659 euro,de fiets met trommelremmen en versnelling heeft een shimano nexus.en kost 749 euro

• Marloes

Beetje late reactie, maar alsnog bedankt voor het advies. Zijn er nog meer ervaringsdeskundigen???

• al de coole

In de Vogelvrije Fietser, het ledenblad van de Fietserbond staat een heel leuk artikel over een kleine fietsenfabriek die zelfs aan Amerika levert omdat daar zoveel zwaardere mensen zijn. Gewone stadsfietsen, maar dan steviger, en op maat gemaakt naar eigen wens.

De fietsenmaker heet Jan Rijkeboer, en zijn bedrijf heet Azor, in Hoogeveen.

Lijkt me zeker een aanrader.

zie ook www.fietserbond.nl, gebruik de zoeken box, en typ dan in "zware mensen'

groet

Al

• Marloes

Ziet er inderdaad prachtig uit. Helaas omvat het Fietsplan alleen maar ‘bekende’merken. Ik heb inmiddels 2 fietsen uitgezocht die ik wel zie ztiien: de Batavus ‘personal bike’of de Gazelle MPB ( Multi Purpose Bike).

Volgens mij gelijkwaardige fietsen. Wie heeft er voors of tegens bij beide fietsen, die mijn keuze vegemakkelijken?

Alvast bedankt!