Welke maat moederfiets?

• Laura

Goeiemorgen!

Ik heb een vraagje, ik wil deze week de moederfiets Gazelle bloom aanschaffen maar ben een doos op het gebied van framemaat en 26 of 28 inch wielen.

Nou had ik ergens een site waarop ik de perfecte framemaat voor mij kon laten berekenen, en ik kwam op 50,14 dus ergens rond dat getal.

Maar, nu komt het probleem…. ik heb reviews gelezen over de gazelle bloom met 26 en 28 inch wielen. En daaruit begreep ik dat de 28 inch lekkerder rijdt, en daarbij vind ik de 26 inch er een beetje uitzien als een kinderfiets :)

Maaaar, met 28 inch wielen is de kleinste framemaat 53 cm. Dan zou ik niet met mijn voeten bij de grond kunnen komen wordt er gezegd.

Nou snap ik wel dat als ik dus wel met mijn voeten bij de grond wil komen ik dus toch beter de 26 inch wielen kan kiezen. Maar een groot voordeel van de gazelle bloom is natuurlijk dat er meer ruimte is tussen je zadel en het fietsstoeltje, dus in principe zou ik toch ook makkelijk kunnen afstappen (wat ik van vroegere fietsen ook wel gewend ben, ik heb altijd 28 inch gehad)

Wat is wijsheid met een moederfiets, met je voeten bij de grond kunnen zonder af te stappen, of toch de 28 inch met framemaat 53 cm en gewoon afstappen omdat dit toch makkelijk kan met de fiets.

FietsExperts, dames met een gazelle bloom? leg het mij uit, voordelen..nadelen…tips? Vertel…ben benieuwd :)

Groetjes, Laura

• erik

Wanneer je hem bij de fietsenmaker gaat aanschaffen kun je hem dat toch vragen? En een rondje rijden om te zien wat je het best bevalt? Het is nogal persoonlijk, wat bevalt en wat niet bevalt.

• ab

volledig mee eens.