sterke fiets voor zware vent

• Justus

Ik ben 1,92 lang en een flink stevig postuur (115kilo). Ik ben keihard aan het werk om met beweging mijn gewicht en conditie te verbeteren en wil dit voortzetten door (weer) serieus te fietsen. (heb 10 jaar geleden op een wielrenvereniging gezeten maar dat beziel me niet)

Nu zoek ik:

- een stevige fiets zonder poespas

- waarbij ik niet binnen een jaar de trappers aan gort heb getrapt

- geen verbogen zadelpennen omdat ik ze te ver uit moet schuiven vanwege mijn

lengte

- en dan ook nog eens niet het hele frame onder me zie verbuigen als ik eeens een

keer echt ga trappen voor wat ik waard ben.

- Als slagroom op het toetje ook nog eens niet meteen duizend euro kwijt te zijn

(want voor geld is natuurlijk alles te koop)

Heeft iemand een idee/tip/aanwijzing naar een merk/type of weet ik veel wat voor fiets? Want ik zie door de bomen het bos niet.

Groeten

Justus

• Biker Paul.

Als je iets stevigs wilt is misschien een ATB wel wat !

http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=17409

Ik weet niet zeker of dat linken lukt maar het gaat om de Kona Hoss………

Succes ermee !

• Biker Paul.

Budgetair niet helemaal verantwoord maar wel een mooi voorbeeld:D

• Justus

dat is wel een beetje wat ik zoek inderdaad.

En als je er de wat mij betreft onzinnige dingen af kan laten zal de prijs ook in de buurt komen van wat ik zoek.

Ik wil geen (zware) verende voorvork en schrijfremmen gaan mij ook nog ietsje te ver. Het gaat mij puur om een erg sterk frame en vooral trappers, trapas en balhoofdlagers die goed moeten zijn. (wielen en wiellagers spreekt voor zich lijkt me)

• peter brandsma

beste justus,

bekend verhaal, ik kom er ook vandaan.

mijn fiets, een KOGA-MIYATA gents-lux 105 maat 60

heb ik met versterkte wielen en 36 spaaks halfhoog rigida velg, dit tot alle tevredenheid, geen gebroken spaken meer. een heerlijke sterke fiets .

all-kleur.ikzelf weeg 98kg en 184cm.

hij is mij te groot ,ik verkoop deze prive ,daar ik bij inruil te weinig terug krijg.

ikzelf zoek een 57cm frame en dus staat mijn bere sterke fiets te koop

700euro, bij interesse stuur kan ik je foto,s sturen.

groet peter

• peter brandsma

hij is van 2005

gr peter

• Biker Paul.

Dat Kona frame wordt alleen geleverd zonder nokken voor v-brakes dus blijven alleen schijven over, daar is verder echt nix mis mee………dat remt als wie de nete..:D en een starre vork zou B2B er zo voor je in kunnen zetten !

Prijstechnisch…….tsja beetje jammer voor je dat het toch bijna 1000 euries zijn !

Maar ook Gazelle heeft nu een mooie lijn ATB`s die ook echt wel tegen een stootje kunnen en ook een Cube is superdegelijk……….eigenlijk is er keuze zat maar die Kona vond ik gewoon een mooi voorbeeld !

Succes ermee, Paul.

• Peter de G.

Justus ik ben ook een aardige zware jongen: 1.85 en 110 kg. Ik heb een Batavus Retro uit 2003 en die bevalt me uitstekend. Nooit enige problemen en ik heb er ook nog 2 krantenwijken mee te doen op zondag. Pracht fiets!

• al de coole

In de Vogelvrije Fietser, het ledenblad van de Fietserbond staat een heel leuk artikel over een kleine fietsenfabriek die zelfs aan Amerika levert omdat daar zoveel zwaardere mensen zijn. Gewone stadsfietsen, maar dan steviger, en op maat gemaakt naar eigen wens.

De fietsenmaker heet Jan Rijkeboer, en zijn bedrijf heet Azor, in Hoogeveen.

Lijkt me zeker een aanrader.

zie ook www.fietserbond.nl,

groet

Al

• WillemT.

Jouw link werkt niet of het is SPAM. De juiste link moet zijn:

www.fietsersbond.nl