fietskar

• henny

hallo,

ik ben op zoek naar een fiets kar voor mijn twee kinderen 1 van 2 jaar en 1 van 16 weken.

ik wil er graag dat er een wandelwagen van gemaakt kan worden en dat er een zwenkwiel op zit. mij lijkt het erg zwaar als je moet duwen zonderzwenkwiel, vooral de bochten, of valt dta mee.

nu heb ik verschillende gezien van hoge prijs klasse en lage.

wat is de kwaliteit van een bouwmarkt kar.

wat zijn jullie ervaringen met verschillende karren, en de kopeling aan de achteras van je fiets, gaat daar door de fiets niet stuk.

graag hoor ik van jullie,

groetjes henny

• Biker Paul.

Wij hebben er 1 van de Lidl gehad en die beviel mij erg goed, makkelijk op te vouwen, muskietennet, ruimte achter de zitting, vlaggetje, verlichting……alles alleen geen wandelwagen van te maken ! Maar voor de tijd dat je het werkelijk gebruikt heb je geen Burley of zo nodig, ze zijn eruit gegroeid voordat je het weet !

Zo af en toe heeft de Hema ze wel eens en die kun je wel om bouwen naar wandelwagen en als ze eruit gegroeid zijn zet je `m op marktplaats en ben je `m zo weer kwijt ! :D

Ik zou er IIG geen € 350,- aan uitgeven als het ook voor € 125,- kan :D

• ab

chariot , wel duur maar dat zijn je kinderen toch wel waard?

kun je ook alles van maken

goedkope karren rammelen meestal. ik vind ze ieg niet betrouwbaar

• robijntje1

Hallo,

Wij hebben een fietskar van de Gamma. En wij zijn er zeer tevreden over. Hij rammelt alleen maar omdat er een automobilist zo nodig tegen de bumper aan moest rijden. Er is ook een wandelwagen van te maken.

Het enige nadeel vind ik dat de leuning van het zitgedeelte wat slap is en het kind dus echt goed moet kunnen zitten. Wij hebben altijd met een spanband de maxicosi erin gehad. En sinds hij niet meer in de maxicosi past, hebben we een autostoeltje erin staan.

En het prijsverschil moet toch ergens vandaan komen. De stof zit gewoon vreselijk strak eromheen. En dat gaat gewoon eerder stuk als bij zo'n dure. Maar de constructie is echt wel stevig daar is niets op aan te merken. Ook toen die auto ertegen aan gereden is, is hij helemaal in zijn fatsoen gebleven.

Ik denk dat je het ook af moet laten hangen van hoeveel je hem gaat gebruiken. Waar wij eerst woonden, gebruikten we hem alleen voor echte fietstochten. Nu wonen we in een klein gat 5 kilometer van de bewoonde wereld en gebruiken we hem bijna dagelijk voor woon-werkverkeer en kleine boodschappen. De frequentie van het gebruik zou ik als grootste afweging nemen.

Groetjes Corine