garantie wielershirt Nalini

• Eric

Zijn er fietsers die kleding van het merk Nalini hebben gekocht? Dit ivm een vraag over de garantie.

Op 13 april heb ik een nieuw wielershirt aangeschaft. De bedoeling was om deze een paar jaar te gebruiken. Heb daarom ook een wat duurder shirt gekocht in een tweewielercentrum bij mij in de buurt. Het shirt alleen aan gehad tijdens een training van 68 kilometer en daarna 110 kilometer door Noord-Holland (21 april) . Na de Ronde van Noord-Holland de kleding weer ingeleverd. Was niet tevreden over de kwaliteit.

Zag namelijk dat er pluisjes op het shirt aanwezig waren. Het zit wel op vreemde plekken. Ter hoogte van sleutelbeen en nek, maar ook op de borst. Tweewielercentrum Leo Smit heeft het Nalini shirt opgestuurd naar Jacobsons B.V. Dit is namelijk hun leverancier. Vandaag kon ik het wielershirt weer ophalen. Helaas valt dit niet bij hun onder de garantie. Op het papier wat erbij is gevoegd staat het volgende: Oorzaak buitenaf (schuren/wrijving/ergens in blijven haken).

Ik heb geen huisdieren. Mijn nagels hoe ik vrij kort. Ben niet gevallen. Na het gebruik aan een kunststofkleding hanger opgehangen. Vond na 2x gebruik nog niet nodig om het shirt te wassen.

Wat is de volgende stap die ik kan ondernemen. Het Nalini koste mij het bedrag van 99.00 euro.

• Martijn

Hoe het ook zijn, de winkel is degene die jou het shirt heeft verkocht, dus de winkel moet het ook oplossen.

Met de importeur of fabrikant heb je als consument niks te maken (hoewel de detaillist je graag wil laten geloven dat dat wel zo is, zodat hij zijn verantwoordelijkheid kan afschuiven)

• Martijn

Overigens, bij fietskleding is het over het algemeen sowieso niet zo dat duurder = duurzamer.

Hoe duurder een shirtje, hoe ‘fancier’, en daardoor is duur soms zelfs kwetsbaarder.

• Cees

Welk model heb je gekocht?

• Eric

Heb model weet ik niet uit mijn hoofd. Afgelopen zaterdag heb ik het shirt weer ingeleverd bij de rijwielhandelaar. Had namelijk ook een berichtje op de website kan Kassa gezet. Hierop kreeg ik de volgende reactie:

Sinds 1 mei 2003 kun je een product dat niet voldoet aan de verwachtingen die je er redelijkerwijs van mocht hebben, binnen een half jaar na aankoop terugbrengen naar de winkelier. Je dient in alle gevallen wel binnen 2 maanden na constatering van het gebrek contact op te nemen met de winkelier. In jouw geval stel je gewoon dat pluizen van het shirt bij normaal gebruik zo snel niet mag voorkomen en als je dat van te voren had geweten je het dure shirt niet zou hebben gekocht. Van de verkoper kun je dan wettelijk nakoming van de onderstaande punten eisen:

Dat het product wordt hersteld of vervangen.

en als dat niet kan, of als de verkoper daaraan niet wil meewerken,

Dat de verkoper de aankoopprijs terugbetaalt.

als de verkoper ook aan punt 2 niet wil meewerken, dan heb je het recht om,

de koopovereenkomst schriftelijk te ontbinden en je geld terug te eisen (doe dat dan schriftelijk, aangetekend en met bewijs van ontvangst).

• Cees

ok,

Zelf ook trotse eigenaar van verschillende Nalini Shirts maar nergens last van gehad. Allemaal “punt gaaf”.